Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/maznews1/public_html/libraries/Helper.php on line 367
5 غذایی که هر دختر نوجوان باید دوست داشته باشد - مازنیوز
یک شنبه، 02 مهر 96 ساعت 07:07 ب.ظ

پایگاه خبری تحلیلی شمال کشور

تاریخ 1392-12-22 02:41:02

5 غذایی که هر دختر نوجوان باید دوست داشته باشد

مازنیوز:کم‌خونی بیشتر زنان را تهدید می‌کند. دلیل آن نیز عادت ماهانه است. درهر دوره عادت ماهانه طبیعی، روزانه معادل150سی‌سی خون از بدن خارج می‌شود و اگر این میزان خون از دست رفته جبران نشود، شخص دچار کم‌خونی می‌شود
   5 غذایی که هر دختر نوجوان باید دوست داشته باشد

کم‌خونی بیشتر زنان را تهدید می‌کند. دلیل آن نیز عادت ماهانه است. درهر دوره عادت ماهانه طبیعی، روزانه معادل150سی‌سی خون از بدن خارج می‌شود و اگر این میزان خون از دست رفته جبران نشود، شخص دچار کم‌خونی می‌شود.
 

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد اولین راهکار جلوگیری از کم‌خونی، مصرف مکمل‌های حاوی آهن نیست،‌بلکه مصرف موادغذایی است که سرشار از این ترکیب هستند.به این دلیل که بدن برای جذب آهن موجود در موادغذایی سازگارتر بوده و آهن موجود در موادغذایی راحت‌تر و بهتر جذب می‌شود. البته این به‌شرطی است که عوامل آسیب‌رسان خارجی باعث دفع آهن یا ممانعت از جذب آن نشوند. بهترین منابع آهن موجود در خوراکی‌ها  را می‌شناسید؟‌
 

  زرده تخم‌مرغ: این منبع بهترین راه دریافت آهن مورد نیاز بدن است. به همین دلیل مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ کامل یا زرده آن در دوران عادت ماهانه توصیه می‌شود.
 

  گوشت قرمز: مصرف بیش از حد آن  معمولا از خط قرمزهای برنامه‌های غذایی است.اما برای دختران و زنان تا قبل از 40سالگی، مصرف گوشت قرمز بدون چربی حداقل  تا سه بار در هفته ضروری است. در حوالی  سن بلوغ مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.
  سبزیجات پهن برگ و تیره: از بین سبزی‌ها و میوه‌ها یکی از بهترین منابع دریافت آهن، سبزی‌های پهن‌برگ با رنگ تیره است. اسفناج،انواع کاهو و کلم منبع آهن هستند.
 

  بوقلمون: می‌دانستید از  بین انواع گوشت پرندگان، کدامیک حاوی آهن بیشتری است؟‌پاسخ،‌بوقلمون است. میزان چربی آن کم بوده و بیشتر از منابع چربی غیراشباع است. بنابراین خانواده‌ای که دختر جوان دارد باید  این گوشت را  وارد برنامه‌غذایی‌‌اش کند.
  خانواده لوبیاها: یکی از عوارض دوران عادت ماهانه، نفخ و دل‌درد است. بنابراین خوردن لوبیا  در این روزها چندان به‌صلاح نیست. پس بهتر است برای پرکردن ذخیره بدنی‌تان از آهن « قبل از عادت ماهانه»  غذاهای حاوی لوبیا مصرف کنید؛ آبگوشت،خوراک لوبیا با قارچ و سیب‌زمینی،قرمه‌سبزی و.. .
 

  خانواده آجیل‌ها:‌این خوراکی‌ها نیز حاوی آهن هستند.یکی از مهم‌ترین منابع حاوی آهن پسته،بادام و کشمش است.
 

نکته1: همراه با خوردن موادغذایی حاوی آهن، موادغذایی حاوی ویتامینCمصرف کنید تا میزان جذب آهن افزایش پیدا کند؛ مثلا روی خوراک لوبیا چند قطره لیموترش بچکانید.
 

نکته 2:توصیه  همیشگی نخوردن چای بعد از غذا را جدی بگیرید و حداقل تا دوساعت بعد از خوردن غذا، چای ننوشید.

نظر شما

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

کاربر گرامی، وارد نمودن نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و آدرس وب‌سایت اختیاری می‌باشد.
تبلیغات