علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش ۵ درصدی جان باختگان تصادفات رانندگی در استان

مازنیوز:مدیر کل پزشکی قانونی درگفت ۸ ماهه امسال تعداد ۳۸۲ نفر شامل ۳۱۲ نفر مرد و بقیه زن در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت. 

به گزارش مازنیوزعلی عباسی  با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۸ ماهه امسال تعداد ۳۸۲ نفر شامل ۳۱۲ نفر مرد و بقیه زن در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت.

وی افزود: براساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندورود با ۶۸، آمل با ۵۲، بابل با ۴۴ و فریدونکنار با ۵مورد و کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری است، اضافه کرد: مطابق آمارهای موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری و راه روستایی است؛ به‌طوری‌که در مسیرهای برون شهری و راه روستایی ۲۷۷ نفر جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند در این سازمان ثبت شده است، تصریح کرد:  در ۸ ماه امسال، ۸هزار و ۸۱۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشت.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم درزمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار