موزه و نمایشگاه دائمی دفاع مقدس بابلسر افتتاح شد

به گزارش ماز نیوز ، این نمایشگاه که تمثال ۵۵۳ شهید بابلسری را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد ، از این پس به صورت دائمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر فعال خواهد بود.

مسوول اجرایی این موزه در گفت و گو با خبرنگار ماز نیوز گفت: مقدمه برپایی این نمایشگاه دائمی در بابلسر از دو سال پیش آغاز شده بود که امروز با حضور معاون وزیر افتتاح شده است.

سید صمد شفیقی که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس است ، افزود: در این نمایشگاه ماکت بازسازی عملیات هایی که رزمندگان مازندرانی و بابلسری در آن حضور داشتند اعم از کربلای ۴ و ۵ ، بیت المقدس، فتح المبین و والفجر ۶ به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه آثار شهدا اعم از وصیت نامه، دست نوشته ها و برخی از لباس ها و اقلام شخصی این سبک بالان در معرض دید قرار گرفته است. شفیقی گفت که همزمان با شروع به کار نمایشگاه ، اطلس شهدای شهرستان بابلسر هم پس از یک سال کار و تلاش آماده و رونمایی شده است

وی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد تا به نوبت دانش آموزان، دانشجویان، جوانان و نوجوانان از این نمایشگاه بازدید کنند و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به روایتگری رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بپردازند. شهرستان بابلسر در هشت سال دفاع مقدس ۵۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد .

 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار