رئیس سازمان بسیج اساتید اعلام کرد:

برنامه‌ریزی 100 اندیشکده تخصصی در حمایت از اشتغال و جهش تولید

به گزارش مازنیوز ،محمدرضا مردانی در آیین تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان اظهار کرد: هم اکنون ۵۴ هزار عضو هیات علمی بعنوان استاد بسیجی با مجموعه نهضت استادی بسیج در حال همکاری هستند و مازندران هم در تعداد دانشگاه‌ها و اساتید بسیجی و هم توانمندی‌های علمی و تخصصی می‌تواند یکی از ارکان و محور‌های مهم توسعه علمی و فناوری و حل مسائل کشور باشد.

مردانی با اشاره به اینکه کارآمدی آموزش عالی کشور در شرایط کنونی از اولویت‌هایی بسیج اساتید است افزود: بسیج و در راس آن بسیج اساتید در ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های عالی مهارت آموزی در بیرون و درون دانشگاه دارای ظرفیت‌های عمیق و بسیاری است که باید از آن بهره گرفت.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مهارتی بسیج اساتید برای جهش تولید و رویکرد اشتغال مهارت محور تاکید کرد و گفت: این توانمندی در غالب ۱۰۸ کانون استادی بسیج و ۱۰۰ اندیشکده تخصصی در کشور فعال است که سهم خوبی را استان مازندران کسب کرده است.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین و موثرترین انقلاب در عصر کنونی است.

حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی را در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، عناصری مانند ایمان اسلامی، معرفت اسلامی، توجه به عنصر آزادی، اخلاق، معنویت و عقلانیت عنوان کرد و افزود: انقلاب ما چارچوب‌های کلیشه‌ای را شکسته و بحث تقسیم قدرت به شرق و غرب را عوض کرده است و در این میان، بسیج به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در عرصه گسترده دانشگاه‌ها و حضور جهادگونه و فعالی که در این حوزه دارد، رسالت مهم‌تری را در این عرصه ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید در این عرصه به صورت جهادی و بسیجی وارد شوند تا رسالت شهدا و اهل بیت پیامبر (ص) و معصومین (ع) به نحو احسن ایفا کنیم. در این مراسم از زحمات رحمت عباس‌تبار مسئول سابق سازمان بسیج استان قدردانی و حبیب الله حلیمی جلودار بعنوان مسئول جدید سازمان بسیج مازندران معرفی شد.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار