آقای رئیس جمهور به کویر سبز مازندران خوش آمدید!! حسین علیزاده

مازنیوزاختصاصی :سرانجام پس از ماهها انتظار نسیم رایحه کرامت و عدالت در مازندران وزیدن گرفت و کاروان کابینه دولت سیزدهم به کویری ترین نقطه ی سبز ایران رسید تا در این فرصت دیدار، شنیده ها را ببیند و رنجها و دردها را در آغوش درمان بگیرد.

دست های مردم در کنار شادی حضور رئیس جمهور، مملو از برگه هائی از مطالبات بر زمین مانده است، تا با نگاه پرسشگر خود طلب از روسای دولت های گذشته را با او تسویه نمایند قطع به یقین در میان جمعیت منتظر، کارگران و کشاورزان رنجدیده ای را می بینید که با دست های پینه بسته ی خود از ناملایمات روزگار می نالند و از تعطیلی کارخانجات استان می گریند حسرت و افسوس او زمانی معنا می یابد که وقتی میفهمی سوت کارخانه های نساجی، آهنگ گرما بخش زندگی مردم منطقه بود.

آن طرفتر پیرمرد قد خمیده ای را می بینی که آه سوزناک او عطش تابستانی شالیزارها را به رخ می نمایاند آری، محور خودکفایی خود برای تامین معاش ساده عائله اش درمانده است، غم کاشت، داشت و برداشت چنان عرصه را بر او تنگ نموده که علی رغم میل باطنی مجبور به فروش زمین های کشاورزی خود شده است در حالی که اگر تدبیر مدیریتی و حمایت دلسوزانه مسئولین وجود داشت هرگز شاهد آن نبودیم! استان مازندران در شرایطی طی روزهای آتی میزبان رئیس دولت سیزدهم هست که با همه ظرفیت ها ، استعدادها و پتانسیل های موجود نتوانست در تراز و جایگاه واقعی خود قرار گیرد!!

دیار علویان با دارا بودن رکورد هشت میلیون تنی تولیدات باغی و زراعی با تنوع چهارده محصول بعنوان رتبه اول کشور و پذیرش سالانه پانزده میلیون مسافر بعنوان قطب گردشگری، تنها در این دو بخش می توانست با درآمد هنگفت اقتصادی برای اشتغال ، رفاه و توسعه استان و حتی کشور توفیق حاصل نماید و با تقویت بخش کشاورزی و دامپروری بیش از پنجاه درصد غذا و منابع مورد نیاز صنایع مرتبط را تامین نماید !!!

آقای رئیس جمهور ! متاسفانه باید عرض کنیم به کویر سبز مازندران خوش آمدید!! البته این به آن معنا نیست که برای مازندران اصلا کاری نشده بلکه در دولتهای مختلف، طرح ها و برنامه های مختلفی برای اجرا تصویب ، ابلاغ و اجرا شده است اما با وجود بیش از ۴۷۰۰ طرح نیمه کاره عمرانی با نیاز به بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل این پروژه ها، قصه پر غصه دیگر این خطه زرخیز شده است! استانداران زیادی آمدند و رفتند! اما برخی از آنها که به تعداد انگشتان دست نمی رسد توان مدیریتی و اجرایی نداشتند!!

آقای رئیس جمهور ! به رسم مهمانوازی مردم شریف مازندران به جنابعالی خوش آمد می گوییم اما بدانید مردم این خطه و دیگر بلاد ایران اسلامی در اوج ناامیدی فقط و فقط به عشق رهبری عزیز انقلاب و امید به اصلاح وضعیت نابسامان کنونی و خلع ید بانیان وضع موجود، به شما رای دادند و به دولت کرامت و عدالت اعتماد کردند!

اینک که عرصه و میدان در اختیار شما بوده و بنا هست دستگاههای اجرایی با مدیران منصوب دولت سیزدهم ادامه فعالیت داشته باشند آیا بهتر نیست تا فرزندان انقلابی و جهادگر در پشت فرمان قرار گیرند؟؟

چرا باید علی رغم توانمندی نیروهای انقلابی و ارزشی هنوز در استان مازندران مدیران دولت قبل و بانیان وضع فعلی جامعه میدان دار باشند؟

آقای رئیس جمهور! دیار علویان با تقدیم ۱۰۴۰۰ شهید گلگون کفن ، ۲۴۵۷۹ جانباز سرافراز و ۲۳۸۰ آزاده برای اتقان و تمامیت ارضی ایران اسلامی سهم مهمی در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است مردم ولایتمدار و انقلابی این دیار انتظار دارند :

یکم، طرح های نیمه تمام با اولویت اشتغالزایی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و دامی پیگیری و تکمیل گردد

دوم ، ساماندهی مسئله پسماند و زباله در استان که بخاطر انباشت و فقدان سازوکار امحاء و بازیافت آن به یک معضل اساسی و تهدید سلامت عمومی تبدیل شده است

سوم ، ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری بی ضابطه زمینهای کشاورزی و تخریب جنگل و کوه خواری و دست اندازی به منابع طبیعی و غارت شن و ماسه رودخانه ها معضلاتی دیگر در این خطه است

چهارم، تعطیلی ۳۲ درصد واحد های تولیدی استان بخاطر سوء مدیریت ها و چشمداشت به زمین و اموال این واحدها از مسیر اشتغال و سوددهی خارج شدند و امروز به خرابه یا زمینهای بلا استفاده تبدیل شده اند!! پنجم،

کمبود نهاده های دامی(خوراک دام) و کشاورزی (کود و سم ) عملا کشاورزی و دامپروری را زمینگیر کرده و تا چند وقت دیگر در این دو حوزه دچار بحران خواهیم شد

آقای رئیس جمهور باید اذعان داشت طرح موفق آزادسازی سواحل دریای خزر که با همت و پیگیری مجدانه جنابعالی به مرحله عملیاتی رسید و بخش عمده و مهم آن اجرا شده است کارنامه روشن دولت سیزدهم است امیدواریم با درایت و حمایت حضرتعالی موارد گفته شده فوق در دستور کار دولت قرار گرفته تا شاهد اعتلاء ، پیشرفت و توسعه استان مازندران و رفع مظلومیت و محرومیت آن باشیم.

جناب آقای رئیس جمهور ، مردم مازندران قدردان تلاشها و اهتمام دولت جنابعالی هستند و برنامه های امیدبخش و گره گشا را می بینند امیدواریم با تدابیر شفاف، قاطعیت و شجاعت حضرتعالی مشکلات زیربنائی و ساختاری استان حل و فصل گردد و نشاط و شادابی مردم مهمان نواز همواره با سبزی و طراوت ظاهری آن پیام آور رشد و توسعه ایران اسلامی باشد

حسین علیزاده فعال رسانه مازندران

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار