اعلام اردوگاه‌های کاروان‌های راهیان نور مازندران/ سفری که رزمایش فرهنگی است

به گزارش  مازنیوز، عسگر مجیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان‌نور استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز سوالاتی درباره چرایی اردوی راهیان‌نور و برگزاری آن مطرح است و یک سری سوالات در راستای تردیدافکنی و تشویش در بین جوانان، در بحث دفاع مقدس مطرح می‌کنند و می خواهند آن را زیر سوال ببرند، اظهار کرد: اردوی راهیان یکی از برنامه‌ها در بحث جهاد و شهادت است.

وی گفت: جهاد یکی از موضوعات اصلی در مباحث اصلی و دینی مسلمان به ویژه شیعیان است، فلذا هر مکتبی و هر انقلابی اگر می‌خواهد استمرار داشته باشد باید برای حفظ شعائر و آرمان‌های ان فعالیت‌هایی را انجام دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا افزود: نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس در باب جهاد و شهادت، اردوی راهیان نور را راه‌اندازی کرد که به عنوان آرمان و باور بزرگ انقلاب برای نسل‌های جوان موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مجیدی گفت: وقتی دشمن و جبهه استکبار جنگ را به کشور تحمیل کرد، عده‌ای که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، در مقابل دنیای استکبار صف‌آرایی کردند تا از انقلاب و مرز و عزت و شرف ایرانی اسلامی دفاع کنند.

در این دفاع عده قابل توجه‌ای، بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شدند تا باعث استمرار و استحکام انقلاب شود. وی ادامه داد: طبیعی است که شهدای بزرگوار و خانواده شهدا در کنار باور و اعتقاد دینی، قطعا از ما انتظار دارند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که راهیان نور یکی از این برنامه‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا گفت: راهیان‌نور رزمایش بزرگ فرهنگی است و تاثیر فرهنگی بسیار زیادی در بین نسل جوان دارد و هم پاسداشت و تکریم مقام شامخ شهدای بزرگوار است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که دو سال برنامه اردوی راهیان نور تحت تاثیر آن قرار گرفت، امسال در اسفند سال ۱۴۰۰، با توجه به رایزنی‌های انجام شده، ستادی در سپاه کربلا برای بسترسازی و اطلاع‌رسانی راهیان نور شکل گرفت.

اردوگاه‌های ما در منطقه خوزستان اردوگاه شهید جعفرزاده و یادمان هفت تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر آماده شده است.

مجیدی بیان کرد: هفت تپه بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس و لشکر ۲۵ کربلا است و رزمندگان و ایثارگران مازندرانی که در دوران دفاع مقدس در آن مستقر بودند و خاطرات خوبی دارند، پیگیری کردند که این منطقه احیا شود و شد و یادمانی در آنجا شکل گرفت و همچنین اردوگاه‌ها از نظر سرمایشی و گرمایشی هم تجهیز شدند.

این مسؤول با بیان اینکه علاقمندان شرکت در اردوی راهیان‌نور در سایتی که اعلام شد، در یک بازه زمانی تعریف شده، ثبت‌نام کردند، گفت: تا الان 8 تا 9 هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود ۹ تا ۱۰ هزار نفر از اردوی راهیان‌نور استقبال کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا ادامه داد: با توجه به ظرفیت اردوگاه‌ها و با استفاده از ظرفیت خیران که پشتیبانی از اردوی راهیان‌نور را برعهده دارند باعث شده که قیمت‌ها کاهش پیدا کند و طبخ غذا در اردوگاه انجام می‌شود و برای هر نفر که سه روز در اردوگاه‌ها اسکان دارند، ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره اینکه استقبال خوبی صورت گرفته است، گفت: امیدواریم زائرانی که در این یادمان‌ها حضور پیدا می‌کنند با عنایت شهدا انرژی معنوی و فرهنگی به زائرین تزریق شود و اثری در زندگی زائران هم داشته باشد و در تداوم و استمرار انقلاب مسیری که شهدا انتخاب کنند، آنها هم نقش داشته باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان نور استان خاطرنشان کرد: بخشی از اردوی راهیان‌نور در سال جدید اتفاق خواهد افتاد که امیدواریم سال خوبی برای ملت باشد. الحمدالله دل‌ها به م نزدیک شد و خدای متعال هم فضل و عنایت خویش را به این ملت داشته باشدو سال خوبی برای نظام و مملکت اسلامی باشد.

روح الله صادقی مسؤول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک از سپاه کربلا استان مازندران نیز در این خصوص اظهار کرد: بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا به لطف الهی امسال اردوی راهیان نور در حال برگزاری است.

وی گفت: امسال با استقبال خوبی مواجه شدیم. از اول اسفندماه به مراه سایر همکاران برای آماده‌سازی این اردوگاه وارد اندیمشک شدیم که پس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیز و امکانات، از ۱۵ اسفندماه که زمان اعزام زائرین شهدا بود تا به امروز میزبان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زائر شهدا بودیم که د راین اردوگاه حضور پیدا کردند.

صادقی با بیان اینکه اسکان یک شب زائران در این اردوگاه از جمله خدمات است، افزود: زائران پس از ورود به اندیمشک وارد این اردوگاه شده و اسکان شبانه صورت می‌گیرد و صبح فردا پس از صرف صبحانه برای بازدید از مناطق عملیاتی فتح المبین و هفت تپه راهی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر می‌شوند.البته لازم‌‍به‌ذکر است که پس از ورود زائرین به اندیمشک و دزفول از پارک موزه دفاع مقدس هم بازدید می‌کنند.

وی افزود: در مسئله بهداشتی و خدمات درمانی نیز، یک تیم بهداری سپاه هم در این اردوگاه مستقر است و خدمات درمانی به زائرین میدهد.

مسؤول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک از سپاه کربلا استان مازندران ادامه داد: در این اردوگاه ۶۰ خادم شهدا، مستقر هستند که برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، شب خاطره، برنامه‌های دعا ونیایش برگزار می شود و همچنین یک راوی هم در اردوگاه مستقر است.

صادقی بیان کرد: با توجه به ظرفیت محدود اردوگاه و شرایط کرونایی، پذیرای کاروان راهیان نور استان‌های دیگر نیستیم اما اگر به صورت خودروهای شخصی از استان‌های دیگر باشند به صورت محدود پذیرای آنهاهستیم.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار