مسلم اکبری رئیس کمیته دفاع شخصی جودو مازندران

شهید مدافع حرم جواد اسدی از مربیان نامدار رشته دفاع شخصی بودند.

 مازنیوز:مسلم اکبری رئیس کمیته دفاع شخصی جودو استان مازندران ضمن تبریک سال جدید و بهار نو گفت: سال گذشته سالی پر از فراز و نشیب بود و آرزو دارم امسال سالی توام با آرامش برای همه همشهریان و هم استانی ها باشد

مسلم اکبری همچنین یاد بزرگان رشته دفاع شخصی استان را گرامی داشت و ازجمله گفت: شهید مدافع حرم جواد اسدی از مربیان نامدار رشته دفاع شخصی بودند.وی ادامه داد: رشته دفاع شخصی تنها رشته ای است که نام  همه فنون و حرکات آن ایرانی است و مانند برخی رشته‌های رزمی اسامی چینی یا ژاپنی ندارند.رئیس کمیته داوری دفاع شخصی هیات جودوی به تاریخچه این رشته اشاره کرد و گفت: انسان در زندگی اولیه خود با این رشته آشنا بود و تلاش داشت با استفاده از همه ابزارهایی که در دست داشت، با حملات ناخودآگاه مقابله می‌کرد اکبری درادامه  گفت ساماندهی ساختار شورای عالی کمیته دفاع شخصی در استان مازندران، معرفی دفاع شخصی رسمی و قانونی به ادارات و ارگان‌ها و نهادها و هیأت‌های ورزشی و دانشگاها، ساماندهی و سازماندهی مربیان و داوران و تیم‌های ورزشی در شهرستان‌های استان، شناسایی و ساماندهی کلاس‌های دفاع شخصی و شناسنامه دار کردن کلاس‌ها، تشکیل و راه اندازی پایگاه استعداد یابی دفاع شخصی شهرهای دارای پتانسیل را از جمله برنامه‌ها بیان کرد.

وی برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف، مسابقات رزمی و نمایشی دفاع شخصی، راه اندازی دوره باز آموزی مربیان و داوران سطح استان، برگزاری آزمون و ارتقای درجات و کمربند هنرجویان و مربیان دفاع شخصی: در شهرستان‌ها با نظارت کمیته دفاع شخصی جودو استان مازندران، پیگیری صدور احکام هترجویان. مربیان و داوران استان، همایش سالانه و تجلیل از قهرمانان و مربیان و داوران و پیشکسوتان و مِسئولین کمیته دفاع شخصی استان و اردو انتخابی و تمرینی تیم منتخب دفاع شخصی استان در رده‌های مختلف به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

اکبری یادآور شد: برگزاری مسابقات به مناسبت‌ها مختلف سال. به صورت چهار جانبه. چند جانبّه به منظور بالا بردن سطح توان رزمی، پیگیری جدی برای جذب اسپانسر و حامیان مالی به منظور حمایت و پشتیبانی: از تیم منتخب استان مازندران، پیگیر جدی برای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی رزمی و همچنین تهیه و تأمین تجهیزات لازم در این رشته از سوی مسئولان استانی و کشوری، تجلیل از خانواده‌های شهدا ورزشکار که در رشته دفاع شخصی از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس کمیته دفاع شخصی جودو مازندران، تجلیل از جانبازان ورزشکار دفاع شخصی، برگزاری همایش اقتدار ورزشکاران دفاع شخصی برای مناسبت‌های خاص و فعال کردن همگانی و حضور ورزشکاران دفاع شخصی در مناسبت‌های مختلف با لباس‌های دفاع شخصی مصوب در مراسم‌هایی نظیر فتح خرمشهر ء روز قدس» دفاع مقدس» هفته بسیج. دهه فجر از دیگر برنامه‌ها است

وی بر لزوم برخورد با باشگاه‌هایی که آموزش غیرقانونی دفاع شخصی را ارائه می‌دهند، گفت: متأسفانه این ورزش به منفعت طلبی برخی از افراد تبدیل شده است.

 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار