نماینده ولی فقیه

دشمن روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است

مازنیوز:نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه دست غیبی بالای سر این انقلاب و مردم وفادار ایران اسلامی است، گفت: دشمن روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است.

به گزارش مازنیوزبه نقل فارس:آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه مجازی نماز جمعه، با تاکید بر توجه به پرهیزگاری تقوا توسط مردم، اظهار کرد: روزه‌داری در ماه مبارک رمضان را فراموش نکنید، در این روزها باید مراقب نیت‌ها و اعمال و رفتارمان باشیم، طوری رفتار کنیم که خدا می‌خواهد.

وی با اشاره به خطبه امیرالمومنان علی (ع) در ارتباط با قرآن، افزود: خداوند پیامبر بزرگ اسلام را مبعوث کرد و به او کتابی با نام قرآن داد که کریم، ارجع، واضح، نفوذناپذیر، محفوظ، دارای برکات و کرامت و دارای اعجاز قرآن است چرا از تحریف حفظ شده است.

 

محمدی لائینی با بیان اینکه کسی که از تحریف قرآن حرف بزند سخنی باطل گفته است، تصریح کرد: همه علما و دانشمندان عالم باید این را بدانند که این قرآن همان کتابی است که در شب قدر نازل شد، قرآن نفوذناپذیر است، وظیفه ما در مقابل این کرامت‌ها و دینی سازگار با فطرت که خداوند عطا کرد شکرگزاری و ایمان است.

این مسؤول بیان کرد: خداوند هرگز در فکر عذاب قومی که مومن و شاکر باشد نیست، بلکه ناراحتی خداوند از کسانی است که به مواهب الهی ایمان ندارند، پس باید خوشحال باشیم که توفیق ایمان و بروز آن به‌خصوص در ماه رمضان به ما داده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: توجه به صله ارحام یکی از جلوه‌های کرامت در ماه مبارک رمضان است، امام صادق (ع) فرموند؛ نسبت به قوم و خویش باید صله رحم به‌جا بیاورید و  پیوند برقرار کنید، بهترین صله رحم نیز که آزار و اذیت نکردن به مردم است، باید با خودمان و جامعه با کرامت رفتار کنیم.

این مسؤول با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در دهمین روز از ماه رمضان جاری، گفت: این بانو نمونه بارزی از خیرات و پیشی گرفتن در اسلام بود و همه ثروتش را در راه کمک به محرومان صرف کرد،

محمدی لائینی اعلام کرد: روز یکشنبه هفته آینده آغاز هفته کار و کارگر است، ما دست کارگران را می‌بوسیم کارگران باارزش هستند بیکاری ضد ارزش‌ها است. در هفته آینده سالروز شکست حمله نظامی ایران به آمریکا را داریم که به‌علت طوفان شن در سال ۱۳۵۹ صورت گرفت.

خطیب جمعه ساری با اشاره به فرموده امام راحل در خصوص طوفان شن ادامه داد: این حادثه معجزه الهی و نشان‌دهنده این است که دست غیبی بالای سر این انقلاب و مردم وفادار است، باید این را حفظ کنیم مشروط به اینکه خدمت را برای خداوند خالص کنیم، مقام معظم رهبری نیز از این حادثه به‌عنوان اولین حمله نظامی داخلی به کشور یاد کرد که از همان نیمه راه جسدهای سیاه دشمنان برگشت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سالروز خجسته میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و هفته احسان و نیکوکاری فرصت خوبی است تا در شرایط کرونایی به نیازمندان توجه کنیم، هشتم اردیبهشت ماه سالروز شهادت سروان خلبان علی اکبر شیرودی است که با فداکاری‌هایش رقم‌زننده بخشی از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه روز آغاز به‌کار شوراهای اسلامی شهر و روستاها است، از آنجایی که در آستانه انتخابات شورای اسلامی قرار داریم، باید بدانیم تعدادی از این افراد سواستفاده‌گر و ناباب بودند که مایه شرمندگی است،  این به انتخابمان برمی‌گردد چه کسانی را انتخاب می‌کنیم جایی فامیل بازی نیست بلکه باید برای رای دادن شایستگی‌ها و کرامت اخلاقی افراد را در نظر بگیریم.

محمدی لایینی با اشاره به اینکه از دست دادن سردار حجازی و حق بین، مایه تاثر و تالم است، افزود: این سرداران باارزش و بزرگوار در سپاه قدس در حوزه امنیت و دفاع و در آزادسازی سوریه نقش مهمی داشتند، امروز مردم و فرزندانش راهشان را ادامه خواهند داد، خوشبختانه دشمن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

خطیب جمعه ساری با اشاره به ماجرای حمله به نطنز، گفت: پش از این حادثه، خداوند تیرهای غیبی را مامور کرد تا صنایع پیچیده بسیار مهم استراتژیک رژیم صهیونیستی اسرائیل و کارخانجات موشک‌سازی را هدف قرار دهند و آن انفجار عظیم اتفاق بی‌افتد، این لطف خدا است که دشمنان را هدف چنین ضرباتی قرار می‌دهد. 

وی در پایان مردم درخواست کرد: حرمت ماه رمضان را نگه دارید، روزه‌خواری علنی با عذر و یا بی‌عذر غلط است، ماه رمضان از ما شکایت می‌کند، خوشبختانه اکثر مردم ما ماه رمضان‌شناس هستند ولی عده‌ای بی‌توجه یا عمدی یا از روز غفلت به حریم ماه مبارک آسیب وارد می‌کنند، مسؤولان مربوط و دست اندرکاران اماکن و انتظامات باید با مظاهر روزه‌خواری و حرمت‌شکنی برخورد کنند.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار