قدردانی از مشارکت ۶۱ درصدی مازندران در انتخابات/ تاسف برای مدعیان حقوق بشر

به گزارش مازنیوز: آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با تاکید بر لزوم الگوگیری و تبعیت از با تقوایان، اظهار کرد: در زندگی باید تقوا پیشه کنیم و از زندگی پاکان درس بگیریم که سازنده است، که بهترین نعمت خدا همین است.

وی با اشاره به فرموده امیرالمومنان علی (ع)، افزود: می‌دانیم که سرچشمه بی‌تقوایی دنیاگرایی و سرچشمه پاکی و تقوا شناخت دنیا و نخوردن فریب آن است، کسانی که دنبال دنیا هستند دین خود را هم فدای دنیا می‌کنند اما به دنیا هم نمی‌رسند و نه در دنیا عاقبتی دارند و نه در آخرت!

محمدی‌لائینی در ادامه بیان کرد: حضرت علی (ع) برای کسانی که به دنیا عشق دارند چهار ویژگی بیان کرده است که شامل ویژگی؛ اول، میل و گرایش به دنیا دارند و دنیاگریز نیستند، دوم، به دنیا عشق می‌ورزند،سوم، به دنیا اطمینان دارند، چهارم، فریفته دنیا می‌شوند، این افراد بر فرض اینکه آرزویشان در دنیا برآورده شود ارزش این دنیا بیش از آن نیست که خداوند در آیه ۲۴ سوره یونس بیان کرد‌.

خطیب جمعه ساری، یادآور شد: دنیا موقت یک خرمی و سبزی دارد اما به ناگاه زمانی که فکرش را نمی‌کنید از بین می‌رود که لحظه مردن و جداشدن از دنیا است، هیچ چیزی در دنیا ماندگار نیست. ا

ین مسؤول با اشاره به اشعاری که منصوب به حضرت علی (ع) است، ادامه داد: دنیا همچون خانه عنکبوت است، کسانی که در دنیا هستند نباید این همه مال برای خودشان جمع می‌کنند اگر حلال هم باشد حساب پس دادن سخت است، هر کسی در دنیا است از دنیا می‌رود، آنچه که جمع کردند باقی می‌ماند و آن دنیا باید پاسخگو باشد، پس بیدار باشیم و فریب دنیا را نخوریم. وی همچنین افزود: بهترین برنامه عملی زندگی برای اینکه یک ایده اجرا شود تقوا بوده که نجات در عمل است، همه اعمال باید سنجیده و با تقوا سازگار باشد.

محمدی لائینی با اشاره مناسبت‌های این هفته، گفت: هفته قوه قضاییه یادآور خاطره آیت الله شهید بهشتی و یارانش است کسانی که زحمات فراوانی کشیدند، امروز ریاست قوه قضاییه به همت مردم به ریاست قوه مجریه برگزیده شدند که از خدمات‌شان تشکر می‌کنیم. خطیب جمعه ساری خاطرنشان کرد: خوبی سیاست مبارزه با فساد این است که اول از درون قوه قضاییه شروع شد، همزمان در نهادهای دیگر برخوردهای خوبی در مبارزه با فساد انجام و به‌واسطه آن صدها شرکت و کارخانه و صنعت راه‌اندازی و ده‌ها هزار هکتار از زمین در منابع طبیعی بازگردانده و صدها هزار میلیارد اموال مردم بازپس‌گیری شد.

این مسؤول با بیان اینکه ما این حرکت را تایید کرده و خواستار تداومش هستیم البته این تذکر را می‌دهیم که نکند در احقاق مبارزه با فساد خدای ناخواسته حقوق اشخاص و افراد دارای حق از بین رفته و پایمال شود، چرا که حفظ حقوق عامه و آحاد و اشخاص باید در اولویت باشد و از بی‌عدالتی جلوگیری شود. وی با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: این سازمان در استان امکانات خوبی ندارد و شعباتش استیجاری است.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: در این زمانه که جنگ فرهنگی داریم این نهاد فرهنگی فقیرانه و دست خالی باید به نبرد دشمن برود؟ عادلانه نیست باید این سربازان را تجهیز کنیم، هفته پیش رو هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تا ۱۲ تیر ماه داریم که این مناسبت سالروز جنایت حقوق بشر آمریکایی مراسمی هم در این خصوص برگزار خواهد شد.

خطیب جمعه ساری گفت: پنجم تیرماه هم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که یکی از آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده همین است بخشی از زندانیان و طلاق ها و جنایات دیگر مرهون همین اعتیاد است،جوانان ما باید حواس‌شان جمع باشد این دام شبکه‌های فساد را به‌صورت اعتیاد و مواد مخدر پهن شده، جوانان در برخی از جلسات دوستانه به عنوان شوخی مصرف می‌کنند باید مبارزه جدی انجام بگیرد،پیشگیری از ابتدای نقطه یعنی همان سیگار و تریاک آغاز شود بهتر است.

این مسؤول ضمن تقدیر از مردم بزرگوار که در انتخابات حضور باشکوه داشتند، گفت: با وجود اینکه مردم مازندران در این فصل در زمین‌ها مشغول کشت و کار هستند با این حال ۶۱ درصدشان در انتخابات، شرکت کردند، که جای تشکر دارد چرا که یک جشن ملی و عید را رقم زدند و انتخابی که انجام گرفته بسیار خوب بوده که امیدواریم در جریان و مسیر انقلابی قرار گرفته و به درد این ملت برسد. وی بیان کرد: زیبایی‌های انتخابات ما فراوان است،همین حضور باشکوه در داخل کشور است، البته نقطه ضعف‌هایی در درون و بیرون وجود داشت، ولی کسانی که در کشورهای دیگر شرکت کردند جهاد کردند چرا که با انواع توهین و ناسزا و کتک‌کاری مواجه شدند، مدعیان حقوق بشر در رسانه‌های خارجی انواع شیوه‌های جنگ تبلیغاتی بر علیه انتخابات کشورمان داشتند که جای تاسف دارد.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: البته در داخل مقداری اختلالات وجود داشت، دو سه ساعت تاخیر در آغاز انتخابات به هیچ وجه پسندیده نبود باید تمهیداتی صورت می‌گرفت و همچنین برخی از کاندیداها در موضع انتخابات شورای شهر و روستا گلایه‌مندی‌هایی از برخی از حواشی که کاندیداها ایجاد کردند، داشتند که ما گفتیم در فرصت قانونی از مسؤولان قانونی پیگیری کنند،سفارشم به مراجع این است که به شکایات این عزیزان توجه و برخورد جدی داشته باشند.

خطیب جمعه ساری با تقدیر از همه عوامل اجرایی و امنیتی در رابطه با برگزاری انتخابات، ادامه داد: ما هستیم و این ملت بزرگوار و این نظام مقدس که یادگار شهدا است و این دشمنان نانجیب بی‌انصاف، باید حواس‌مان جمع باشد درست زندگی کنیم پشت ولایت، متحد و منسجم باشیم فساد و گناه و بی بندوباری‌ها را از زندگی به دور کنیم.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار