از خدمات‌رسانی موکب جوانان آملی در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت تا تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان

سید محمدسجاد مصطفوی خادم موکب مردمی بیت الزهرا (س) آمل در گفت‌وگو با خبرنگار مازنیوز: در این شهرستان، اظهار کرد: هدف از برپایی موکب بیت‌الزهرا (س) این بود که یک موکب مردمی ایجاد شود تا تمامی اقشار جامعه و طوایف بتوانند از آن بهرمند شوند.

وی گفت: این موکب علاوه بر برپاکردن شعائر دینی و ترویج رسالت اهل بیت در قالب اقامه عزا در شهادت‌ها و ایام محرم و صفر و مراسم های مذهبی، یک هدف والاتری نیز دارد که اگر مستمند و نیازمندی است آنها را شناسایی کرده و به آنها خدمات‌رسانی و کمک‌ کنیم.

خادم موکب مردمی بیت الزهرا (س) آمل افزود: هر چند عمده فعالیت‌های این موکب در شهرستان آمل و استان مازندران برگزار می‌شود، اما در مواقع بحرانی و ضروری مانند سیل، زلزله و آسیب‌های دیگر که هموطنان‌مان در سایر نقاط کشور با مشکلاتی مواجه می‌شوند، تیم خادمان موکب و خدمت‌گزاران حضرت زهرا(س) در آن منطقه مستقر شده و به میزان توان خود با هموطنان عزیز ابراز همدردی کرده و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اعتقاد بر اینکه هر جا که ندای هل من ناصر ینصرنی به گوش برسد، وظیفه بچه هیأتی است که وارد میدان شده و در کنار مردم باشند تا بتوانند گره از مشکلی بگشایند، گفت: بیشتر هیأت‌ها در مجموعه‌های متفاوت از همه جای ایران به عشق آقا امام حسین (ع) و حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) بلند می‌شوند و اقدام به کارهای جهادی می‌کنند و دست گرفتارها را گرفته و بخشی از گره کار کسی را باز می‌کنند.

خادم موکب بیت الزهرا (س) آمل با بیان اینکه در اواخر بهمن ماه سال گذشته و دو روز پس از وقوع زلزله در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، خادمان موکب مردمی بیت‌الزهرا (ع) شهرستان آمل برای کمک و همیاری به مردمان آن منطقه اعزام و مستقر شدند، افزود: در طول یک ماه حدود ۱۷ هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی تهیه و بین مردمان زلزله‌زده ساکن در چادرها توزیع کنیم. ما در منطقه سی‌سخت با گروه های جهادی دیگر که در آنجا اقدام به کارهای جهادی می‌کردند متحد شده و توانستیم در کنار همدیگر حدود ۲۳۰ چادر، هیتر، پتو و لباس گرم برای مردمان آن شهرستان تهیه کرده و تقدیم مردمان آسیب دیده آن منطقه کنیم.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار