دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی نامزد شدند؟

مازنیوز:دومین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی آغاز شد که بر اساس آمار روز گذشته وزارت کشور، نزدیک به ۶۰ نفر از داوطلبان نامزدی برای ثبت نام به تالار بزرگ وزارت کشور مراجعه کردند. 

در دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات محمود احمدی نژاد با ورودی پرسروصدا به وزارت کشور برای انتخابات نام نویسی کرد. چند تن از وزرای دولت احمدی نژاد در بین ثبت نامی‌های امروز بودند. 

روز گذشته، وزارت کشور در حالی اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات را برگزار کرد که به دستور رئیس‌جمهور حاضر نشد مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان جهت ساماندهی ثبت‌نام کنندگان را اجرایی کند.

 
 
واقعا شربت گیاهی آلرگارد مدت زمان بستری بیمار کرونایی را کاهش میده!!
دولت معتقد است مصوبه شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است. 

اما شورای نگهبان می گوید مصوبه اش لازم الاجراست و ثبت نام از افرادی که مدارک کامل نداشته باشند اعتباری ندارد. 

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در اولین روز ثبت‌نام ۵۷ نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

موسوی گفت: «تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‌توانند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند»

از چهره‌های مطرحی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام کردند می‌توان به «محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات، «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کرد.

 

ردصلاحیت شوم با تانک جلوی شورای نگهبان می‌روم!

در روز دوم ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، خیرالله حاجی زاده، نظامی سابق کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شد. او چهار دوره رد صلاحیت شده و برای پنجمین بار ثبت نام کرد. او گفت اگر این بار رد صلاحیت شود با تانک می‌رود جلوی شورای نگهبان!

 
دختری که همراه احمدی‌نژاد بود که بود؟

عتماد آنلاین نوشت: دختری که احمدی‌نژاد را تا قبل از ورود به مکان ثبت‌نام در وزارت کشور همراهی می‌کرد، با خود یک قران و خاک تربت داشت.

او در پاسخ به سوال خبرنگار اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه حضورش به چه علت است، گفت: با خود خاک تربت کشته‌شدگان سال ۹۸ را دارد و به نمایندگی از همه زنان ایران برای حمایت از احمدی‌نژاد و آرزوی موفقیت برای او حضور پیدا کرده است.

 
حمایت دادستان کل کشور از مصوبه شورای نگهبان

دادستان کل کشور در بازدید از ستاد انتخابات درباره مصوبه شورای نگبهان نیز گفت: از نظر قانون‌ اساسی تعیین شرایطی که یک فرد پیرو آن قصد کاندیداتوری دارد، بر عهده شورای نگهبان است، اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه این است که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و تعیین شرایط بر عهده این نهاد گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم چراکه شایسته نظام جمهوری اسلامی این چنین دغدغه‌ها نیست.

منتظری در پایان تاکید کرد: به نظر من این مسئله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است، اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد.
شریف ملک‌زاده ثبت نام کرد

محمدشریف ملک‌زاده رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت محمود احمدی نژاد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

او چهارمین عضو دولت احمدی نژاد است که امروز نامزد انتخابات شده است. 

 
قدیری ابیانه هم نامزد شد

محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک با حضور در ستاد انتخابات در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

 
قدرت‌علی حشمتیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

«قدرت‌علی حشمتیان» رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
ثبت‌نام حسن سبحانی

حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای رقابت‌های ریاست جمهوری ثبت نام انجام داد.

سبحانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است. 

وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم. 

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

 
تقویم انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری

 
واکنش وزارت کشور به درگیری همراهان احمدی نژاد با مسئولان ستاد انتخابات

روح‌الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور طی گفت وگو در اتاق سیاست ایران در کلاب هاوس، درباره عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی احمدی نژاد و طرفدارانش در هنگام ثبت‌نام، اظهار داشت:

متاسفانه شاهد بودیم علی‌رغم تمام تلاش‌ها از سوی عوامل اجرایی برای رعایت پروتکل ها، این پروتکل‌ها از طرف احمدی نژاد نقض شد و فیلم های منتشره نشان می‌دهد درگیری ایجاد شد.

انتظار می‌رود از کسانی که داعیه‌دار تصدی مسئولیت خطری برای اجرای قانون هستند، حداقل ضوابط و مقررات در هنگام ثبت‌نام را رعایت کنند.
رستم قاسمی: سرباز کوچک و نوکر مردم هستم

رستم قاسمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جموری در ستاد انتخابات کشور پس از نام نویسی در انتخابات گفت: متاسفانه سکان کشتی اقتصاد کشور در این دوره به دست کسانی داده شد که حتی پیش از این یک قایق را هم هدایت نکرده بودند.

او افزود: من سرباز کوچک وطن، نوکر مردم و با تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور و بخش های صنعت معدن مسکن انرژی کشاورزی هستم.

قاسمی بیان کرد: اساس آبادانی می‌تواند اقتصاد کشور باشد و در شرایطی که تحریم‌کنندگان که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده‌اند با بی اثر کردن تحریم‌ها پس از صد سال از تولید نفت ببه عنوان وارد کننده فرآورده های نفتی بودیم به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

وزیر نفت دولت دهم افزود: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم چون که امروز متاسفانه غده سرطانی قوه مجریه کشور شده است که به دلیل سیاست زدگی در اقتصاد کشور متاسفانه آرایش اقتصادی و انتصابات سیاسی شرایطی برای کشور ایجاد کرد که در این روزها مردم نگران و سفره مردم کوچکتر شده است.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و کار و تقویت شاخص های فرهنگی کشور به ویژه تقویت فرهنگ کار و تلاش را عمده مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: راجع به حکمرانی در حوزه سیاسی باید بگویم این جانب در زمان مسئولیت هم به کشورهای مختلف سفر کرده بودم و با مقامات آن کشور مذاکرات اقتصادی داشتم و گام اول من تحکیم روابط به ویژه با کشورهای همسایه است.

وی افزود: در گام دوم روابط با همه کشورهای دنیا بجز رژیم صهیونیستی، به ویژه کشورهای همسو را مدنظر دارم.
ثبت‌نام یک لیدر فوتبال

بهروز وثوقی‌راد متولد ۵۹ لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری با شعار روزی ایران بهتر خواهد شد، برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد.

 
رستم قاسمی با گل قرمز ثبت نام کرد

رستم قاسمی وزیر نفت در دولت محمود احمدی نژاد با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.  او با یک گل قرمز ثبت نام کرد. 

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم رستم قاسمی را در این فرایند همراهی می‌کرد.

 
ثبت‌نام وزیر پیشین ورزش و جوانان در انتخابات ریاست جمهوری

محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان در دولت احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

«محمد عباسی» پس از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: دستاورد‌های انقلاب ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر همین است.

وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند.

وزیر پیشین ورزش و جوانان گفت: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

 
ثبت‌نام نائب رئیس مجلس

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. دختر قاضی طاده هاشمی او را همراهی می کرد. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات، بر کرسی نمایندگی مردم تکیه زد و در ادوار نهم و دهم، دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود و در مجلس یازدهم به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه ملت فعالیت داشت.

قاضی‌زاده هاشمی قبل از ورود به خانه ملت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضویت در شورای مرکزی جبهه پایداری را همراه سخنگویی این شورا در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ در کارنامه دارد.

وی با بیان این جمله در یکی از مصاحبه‌های خود که «دولت آینده نباید شرکت سهامی احزاب و گروه‌های سیاسی باشد»، امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

 
احمدی نژاد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده است

او در کنفرانس خبری نیز حاضر شد و گفت: "حقیقتا با روالی که اکنون کشور اداره می‌شود، امکان اصلاح وجود ندارد. مشکل اصلی نوع نگاه کلان به کشور است. جدا شدن حکومت از مردم در حدی است که به‌کلی از اهداف انقلاب دور شده‌ایم."

او افزود: زمانی افتخار نظام، حضور پرشور مردم در انتخابات بود اما اکنون کار به جایی رسیده که از اطلاع رسانی و اعلام آمار در انتخابات طفره می‌روند. مردم هیچ‌وقت آن‌ها را قبول نداشتند و نمونه‌اش هم انتخابات قبلی است.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه به مردم بی‌اعتنایی شد، تصریح کرد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده است و اسم آن را هم انقلابی‌گری گذاشتند، این یک انحراف بزرگ و اساسی است.

 
احمدی‌نژاد ثبت نام کرد

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت نهم و دهم صبح امروز برای ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

او به همراه احمد علیرضا‌بیگی نماینده تبریز، مرتضی تمدن استاندار پیشین تهران و علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا وارد وزارت کشور شد.

احمدی‌نژاد پس‌از نام‌نویسی در انتخابات، رو به خبرنگاران و با اشاره به شناسنامه‌اش، با تاکید می‌گوید که «صاحب این شناسنامه خالص ساخت ایران است.»

 

 

.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار