مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در فضاهای باز برگزار می‌شود

مازنیوز:مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز تعیین شده در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود

علی رجبی وندچالی گفت برگزاری نشست ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار کرد: در این نشست با توجه به شرایط و رنگ‌بندی کرونایی استان مصوب شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا، در فضاهای باز منتخب شهرستان‌های مختلف استان مراسم گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در ساری پس از دریافت مجوز از ستاد کرونای استان در محوطه امام‌زاده یحیی(ع) از ساعت ۹ تا ۱۰ روز پنجشنبه ۱۳ خرداد با حضور اقشار مردم، مدیران و کارکنان ادارات و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود. در شهرستان‌ها نیز با انتخاب فضاهای مناسب مراسم گرامیداشت همزمان با ساری اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها فرمانداران ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد را تشکیل خواهند داد درباره جزئیات برگزاری آن طبق پروتکل‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

این مسئول برنامه‌ریزی برای تبلیغات محیطی مناسب با ۱۴ و ۱۵ خرداد در سراسر استان را نیز از دیگر اقدامات گرامیداشت این روزها در مازندران عنوان کرد.

رجبی وندچالی افزود: اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز قرار است از طریق شبکه شاد با تولید محتوای متناسب با این ایام و سلیقه‌های مخاطبان به منظور گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی و و ترویج اندیشه‌های امام(ره) اقداماتی را بر بستر این شبکه انجام دهد.

دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط بنیاد شهید، اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی و یادآوری و گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در ادارات سراسر استان با انجام تبلیغات محیطی نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده برای پاسداشت این مناسبت‌ها در مازندران بیان شده است.

همچنین کاروان ۱۰ نفره دوچرخه‌سواران «حرم تا حرم» نیز که برای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و شهدای ۱۵ خرداد از مشهد مقدس به سمت قم حرکت کردند امروز وارد مازندران شدند. اما مانند سال گذشته با توجه برگزار نشدن مراسم سالگرد در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، از مازندران کاروانی به حرم مطهر امام خمینی(ره) اعزام نمی‌شود.

پارسال به دلیل شیوع کرونا در سراسر کشور هیچ مراسمی به صورت حضوری برای گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مازندران برگزار نشده بود.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار