افتتاح فرهنگ سرای کیاسر باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران

کیاسری ها صاحب فرهنگسرا شدند به همت بخش خصوصی و حمایت مسئولین ، در دهه ولایت ، فرهنگسرای شهر کیاسر گشایش یافت .

به گزارش مازنیوز،  در مراسمی با حضور عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، حجت الاسلام جلائی امام جمعه ، ستاری بخشدار، کاظمی شهردار ، معین کلانتری مسئول کمیته فرهنگی شورای شهر و دیگر اعضاء شورا و جمعی از اهالی فرهنگ وهنر شهر کیاسر فرهنگسرای این شهر در خانه ای تاریخی گشایش یافت .

در این مراسم حجت الاسلام جلائی امام جمعه کیاسر در سخنانی ضمن سپاس از مسئولین و علیرضا نوروزی ؛ جوان کیاسری ، برای گشایش فرهنگسرای این شهر گفت : گشایش فرهنگسرا در کیاسر اتفاق خوب فرهنگی است. امام جمعه کیاسر تصریح کرد : فرهنگسرا حیطه خاص نباید داشته باشد، علاوه بر فرهنگ ملی و بومی لازم است پایگاهی برای فرهنگ دینی نیز باشد ؛ فرهنگ سرا و کانون های قرآنی نباید مجزا بوده وباید در کنار هم باشند .

وی افزود : ما آمادگی تولید البسه با طراحی طراحان داخلی متناسب با فرهنگ ملی و بومی را در کیاسر داریم. ستاری ، بخشدار چهاردانگه هم با تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت های فرهنگی به این بخش ، کیاسر را زادگاه بزرگان فرهنگ و عرفان و دین دانست و گفت : این فرهنگسرا با حضور فرهیختگان و جوانان با استعداد موجب تحول فرهنگی شهر کیاسر می شود .

درپایان ابن مراسم ، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که منطقه کیاسر از دیرباز مهد بزرگان علم و فرهنگ و دین بوده گفت :جای یک فرهنگسرا در این شهر خالی بود که با حمایت مسئولین و همت جوانان این شهر به ویژه آقای ستاری بخشدار تلاشگر چهاردانگه ، همچنین مدیر جوان این فرهنگسرا آقای علیرضا نوروزی ، این اتفاق خوب شکل گرفت . وی افزود : حوزه فرهنگ و هنر در راستای فرهنگ دینی و مذهبی ماست و جدای هم نیستند 

زارع تاکید کرد : باید از ظرفیت بالای فضای مجازی در اعتلای فرهنگ ملی و بومی خود استفاده کنیم زیرا مهمترین اولویت ما حفظ فرهنگ بومی است که باید آن را برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم و در چنین مناطقی این کار بهتر انجام می شود.

مدیر کل ارشاد از آمادگی آن اداره کل برای تسهیل در خدمات و اخذ مجوزهای فرهنگی و هنری در کیاسر و راه اندازی مراکز فرهنگی و هنری ، کانون های مساجد ، موسسات قرآن و عترت و ایجاد نمایندگی ارشاد در آن شهر خبر داد و افزود: ما از جشنواره های فرهنگی و هنری در کیاسر را حمایت کامل می کنیم و از جوانان فرهیخته و هنرمندان می خواهم تا در این زمینه با فرهنگسرای نو بنیاد و مدیر جوان آن همکاری نمایند . شایان ذکر است ؛ این فرهنگسرا توسط ️علیرضا نوروزی ؛ هنرمند ۲۳ ساله کیاسری در خانه ای تاریخی و با حمایت های مسئولین شهری و بخشداری چهاردانگه ،همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گشایش یافته است .

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار