کریمی فیروزجایی:وضعیت فوق العاده مقابله با کرونا در مازندران اعلام شود

مازنیوز:نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خواستار اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری در مازندران به خاطر شیوع بالای کرونا شد. 

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: آمار صعودی ابتلاء به کرونا در مازندران و تلفات انسانی ناشی از آن حیرت آور است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به افزایش بیماران کرونایی بستری درمراکز درمانی مازندران که به مرز ۴ هزار نفر رسید، افزود: این آمار بیانگر شرایط ویژه و خاص مازندران در پیک پنجم کرونا است.

این نماینده مجلس با تاکید بر سختی کار تلاشگران عرصه سلامت خاطر نشان کرد: با توجه به خستگی مفرط کادر درمانی که طی یکسال و نیم اخیر شبانه روز پای کار بودند، تداوم کار آنان با سختی و نگرانی فزاینده همراه است.

کریمی با انتقاد شدید از ضعف شدید اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مازندران گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مازندران نیازمند بازنگری و تقویت است.

نماینده مردم بابل با اشاره به وضعیت نامناسب رشد ابتلاء بیماران کرونایی در مازندران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید سریعاً در مورد مازندران تصمیمات چاره ساز بگیرد.

کریمی فیروزجایی کاهش سطح اجرای پروتکل‌های بهداشتی و هجوم مسافران غیر بومی به مازندران را دلیل افزایش تصاعدی مبتلایان کرونا در این استان دانست و افزود: تداوم وضعیت موجود و عدم نظارت قاطع بر چگونگی اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا قابل پذیرش نیست.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر مسئولیت مستقیم وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی در ارتباط با شرایط خاص کرونایی مازندران خواستار سفر فوری نمایندگان تام الاختیار وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به این استان شد.

کریمی فیروزجایی گفت: در صورت عدم اتخاذ تصمیمات چاره ساز در مورد کنترل بیماری کرونا در مازندران تبعات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود. نماینده بابل با اشاره به تعطیلی سراسری ۵ روزه این هفته، در مورد سرازیر شدن مهمانان ناخوانده به مازندران وتشدید وضعیت موجود این استان هشدار داد./مهر

 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار