معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا اعلام کرد

خدمات‌دهی ۱۵ درمانگاه سپاه در پیک پنجم کرونا/حمایت از بیماران کرونایی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مازنیوز، عسکر مجیدی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به تشریح طرح شهید سلیمانی در مازندران پرداخت و گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک بسیج به کادردرمانی و مقابله با کرونا، قرارگاه شهید سلیمانی تشکیل شد و شهرستان ها گروه بندی شدند و تیم‌های خدمت رسان بسیجی شکل گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به ساماندهی بسیجیان در دوره‌های اول کرونا در قالب تیم‌های رصد، غربالگری، مراقبت و نظارت، افزود: در پیک پنجم کرونا هم اقدامات موثری انجام شد و در تلاش برای قطع زنجیره منحوس این ویروس هستیم.

مجیدی با بیان اینکه خانواده‌های مبتلا به کرونا تحت پوشش تیم رصد و مراقبت‌های بسیجیان در طرح شهید سلیمانی هستند، خاطرنشان کرد: هر خانواده‌ای که بیمار کرونایی داشته باشد و متقاضی کمک باشد، تیم شهید سلیمانی برای تامین نیاز خانواده‌ها وارد عمل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به میدان داری بیمارستان ولایت ساری در مقابله با کرونا هم اشاره کرد و گفت: در پیک پنجم کرونا بیمارستان ولایت با توجه به محدودیت‌ها و نیز داشتن بخش‌های دیگر، تقریبا یک هزار نفر بیمار کرونایی بستری داشت. مجیدی از خدمات دهی ۱۵ درمانگاه سپاه در شهرستان‌ها بویژه در پیک پنجم کرونا هم خبر داد و یادآور شد: تقریبا از ۲۰ تیر تا به امروز، ۲۱۰ هزار نفر در درمانگاه‌های سپاه سراسر مازندران ویزیت شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه به تجهیز مرکز بستری موقت بیماران کرونایی در شهرستان بابل هم اشاره کرد و افزود: این مرکز با همکاری سپاه با ظرفیت ۸۰ تخت راه اندازی شد همچنین سپاه مراکز درمانی پادگانی خود را تعطیل و پرسنل این مراکز را برای کمک به کادر درمانی بابل و آمل اعزام کرد. مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به غربالگری کرونا اشاره کرد و گفت:برخی از کار‌ها برای مهار کرونا تخصصی است و باید با همکاری علوم پزشکی انجام شود، چرا که پای سلامت افراد در میان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه خاطرنشان کرد: در نرم افزار جامع امین، افرادی که هم نیاز به خدمات دارند و هم افرادی که میتوانند خدمت به بیماران کرونایی دارند، ثبت نام کرده و نوع خدمات هم مشخص می‌شود تا ساماندهی صورت بگیرد. مجیدی به اقدامات معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا هم اشاره کرد و گفت: تامین بخشی از کپسول‌های اکسیژن مراکز درمانی، و همچنین واکسیناسیون کرونا از دیگر اقدامات دفاع زیستی سپاه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اعلام اینکه از ۴۴ مرکز واکسیناسیون علوم پزشکی، ۲۶ مرکز با همکاری قرارگاه شهید سلیمانی مشغول فعالیت است، گفت: ۱۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اماکن سپاه راه اندازی شد؛ و این آمادگی در ۲۲ شهرستان وجود دارد که در هر شهرستان یک مرکز واکسیناسیون دایر شود.

مجیدی در ادامه تاکید کرد: مراکز واکسیناسیون سپاه و کادر درمانی آماده است، اما در دریافت واکسن محدودیت‌هایی وجود دارد که امیدواریم با دریافت سهم بیشتری از واکسن، واکسیناسیون با سرعت صورت بگیرد. معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به برگزاری رزمایش شهید خناری برای اهدای خون هم اشاره کرد و افزود: این رزمایش در طرح شهید سلیمانی گنجانده شده بود که بسیجیان برای تامین ذخایر بانک خون به خصوص برای تامین بانک خون شهرستان بابل و قائم شهر وارد عمل شدند.

مجیدی با تصریح بر اینکه حمایت و پشتیبانی‌ها از بیماران کرونایی و نیازمندان همچنان ادامه دارد، گفت: کمک‌های مومنانه فقط در تامین بسته‌های معیشتی نیست، بلکه کمک به بیمارانی است که در قرنطینه به سر می‌برند و بسیجیان برای تامین اقلام روزمره آنان مشغول هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در پایان سخنان خود با تصریح بر اینکه همکاری مردم باعث پشبرد طرح‌های سلامت و مقابله با کرونا است، خاطرنشان کرد: ماسک زدن، رعایت توصیه‌های بهداشتی و نیز پرهیز از تجمعات بهترین راهکار برای قطع زنجیره شیوع کرونا است.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار