بازخوانی رشادت‌های سردار سلیمانی در سنگر دانشگاه آزاد اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار ماز نیوز،دانشگاه آزاد اسلامی ساری  میزبان دومین مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. با وجود گذشت دو سال از شانه‌های لرزان میهمانان شرکت کننده در این مراسم می‌توان درک کرد که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مراسم شهادتش را باور نکردند.

استقبال از این مراسم با وجود گذشت دو سال از شهادت این سردار بسیار چشمگیر بوده است و این نشان از اثرگذاری فرهنگ حاج قاسم سلیمانی دارد.

یکی از اساتید دانشگاهی که در بدو ورودش مورد استقبال حاضران قرار گرفته برای حضور در مراسم یکی از صندلی‌های کناری سالن را انتخاب کرد و بدون هیچ تشریفاتی و به دور حضار نشست، چند لحظه‌ای از مراسم گذشت وقتی اسم حاج قاسم به میان آمد ناخودآگاه شانه‌هایش لرزید و دستش را تکیه‌گاه سرش قرار داده اگرچه صدایش را کنترل کرد ولی شانه‌های لرزانش مورد توجه حاضران قرار گرفته است.

برنامه‌ریزی برای تدریس مکتب سلیمانی در کشور

حجت‌الاسلام اسلامی، مسؤول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: شعاع نور سردار سلیمانی و مهربانی‌اش بر دل جوانان و نوجوانان نقش بسته است و بسیاری از جوانان عاشقانه از این سردار یاد می‌کنند.

وی گفت: مکتب سردار سلیمانی باید به صورت گسترده در سطح مراکز آموزشی کشور بحث و بررسی شود، بسیاری از مکاتب به لحاظ ساختاری به بن بست رسیده‌اند اما شاهد ظهور مکتب سردار سلیمانی هستیم و جغرافیا مکتب سردار سلیمانی تنها معطوف به خاورمیانه نمی‌شود و کل جهان را در برگرفته است.

مسؤول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه دانشگاهیان تکلیف و وظیفه دارند که سردار سلیمانی را به خوبی بشناسند و به دانشجویان و دانش آموزان معرفی کنند.

تشریح بخشی از جنایت‌های داعش

حجت الاسلام کاظمی یکی از مدافعان حرم استان مازندران با اشاره به جنایت‌های داعش در سوریه و عراق، اظهار کرد: راهبرد دشمن پس از سوریه و عراق تصرف جمهوری اسلامی ایران و تکرار این جنایت‌ها در کشور ما بوده است.

تشییع پیکر شهید در دانشگاه آزاد ساری یکی از همرزمان سردار سلیمانی در این مراسم به بیان خاطرات و ویژگی‌های این شهید پرداخت و گفت: محفل بزرگداشت سردار سلیمانی برای درس‌آموزی نزد این مکتب است، ایشان توکلش به خدا بسیار زیاد بوده است.

افق دید سردار سلیمانی بسیار زیاد بود، ایشان به وعده الهی اعتقاد کامل داشته است. سردار سلیمانی تابع محض ولایت فقیه بود از هیچ جناح سیاسی حمایت نکرده و هیچ جناح سیاسی را رد نکرده است.

سردار دل‌ها نسبت به مسائل شرعی حساسیت بسیار زیادی داشت، یک شب در یک خانه‌ای مجبور شده بود که اسکان کند، صبح با نوشتن یادداشتی از صاحبخانه حلالیت طلبید

سردار سلیمانی کنار شجاعت،بسیار با تدبیر بوده است، بسیاری از نقشه‌های آمریکا با اقدامات به موقع حاج قاسم خنثی شده است. وی در پایان گفت؛ با بازخوانی خصوصیات سردار سلیمانی تلاش کنیم که برخی از این خصلت‌ها را در خودمان زنده کنیم و این نیاز کشور است.

 

 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار