مهدی رازجویان

تامین اعتبار 2 هزار میلیارد ریالی سازمان شهرداری ها برای حل مشکل زباله استان در دو سال گذشته

مازنیوز:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: طی ۲ سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از سوی سازمان شهرداری‌ها برای حل مشکل مزمن زباله استان تامین اعتبار شد ‎ 

به گزارش مازنیوز به نقل از روابط عمومی استاندار مازندران:مهدی رازجویان در مراسم افتتاح نخستین مرکز دفن بهداشتی زباله مازندران در قائمشهر، افزود: این مبلغ برای تکمیل طرح های نیمه تمام پسماند مازندران هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه به سرانجام رساندن معضل پسماند مازندران یکی از اولویت های اصلی استانداری است، گفت: کمک ها و تلاشی که طی ۲ سال گذشته برای حل معضل زباله مازندران صورت گرفته به اندازه ۱۰ برابر تلاش های گذشته بوده است.

رازجویان تشکیل سازمان پسماند در استان را نتیجه همین تلاش ها و تمرکز بر حل معضل زباله دانست و افزود: وجود مراکز دفن زباله غیربهداشتی نه زیبنده مازندران سرسبز است و نه با محیط زیست شکننده آن همخوانی دارد در حالی که قدمت مراکز دفن زباله استان به بیش از ۵۰ سال می رسد.

معاون استاندار مازندران وجود مراکز دفن زباله غیربهداشتی را به خاطر جاری شدن شیرابه تهدیدی برای سلامت شهروندان و گردشگران برشمرد و گفت: شیرابه های زباله تاثیرات مخربی بر مناطق پایین دست، جنگل ها و رودخانه ها دارد و به همین دلیل هم یکی از برنامه های مهم برای حل معضل زباله استان، ساماندهی مراکز غیربهداشتی دفن زباله است.

رازجویان حل ریشه ای معضل زباله را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: باید همزمان با فراهم آوردن زیرساخت های لازم و به کارگیری فناوری های جدید، در زمینه کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا هم فرهنگ سازی شود و برای این منظور، متولیان فرهنگی باید احساس مسئولیت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران یکی از دلایل انباشت معضلات زباله در مازندران را عدم انجام کار کارشناسی برای ارائه و اجرای طرح های مورد نیاز دانست و گفت: به عنوان مثال تعریف و بستن قرارداد ساخت کارخانه کمپوست در قائمشهر که سال ها قبل صورت گرفت، اشتباه بود چرا که سرمایه گذار طرح با مشکل مواجه شده بود، اگر چه خوشبختانه با همت سازمان شهرداری ها و شهرداری قائمشهر این مساله تعیین و تکلیف شد و امروز شاهد افتتاح پروژه لندفیل هستیم.

اولین سلول از لندفیل زباله قائمشهر روز پنجشنبه با حضور معاون استاندار مازندران و معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بهره برداری و امکان دفن بهداشتی زباله این شهرستان فراهم شد.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار