سناریوهای مختلف برای بازگشایی مدارس مازندران

علیرضا سعدی‌پور امروز درباره فرآیند بازگشایی مدارس مازندران در مهر ماه امسال در گفت‌وگو با خبرنگار ماز نیوز ، اظهار کرد: مهر ۱۴۰۰ باید برای هر سناریویی درباره بازگشایی مدارس استان مازندران آماده باشیم.

وی افزود: باتوجه به به نزدیک شدن شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و لزوم آمادگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم آغاز سال تحصیلی و نیز با توجه به نگرانی از شیوع بیماری کووید ۱۹، مراسم نمادین بازگشایی مدارس در روز یک‌شنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰ همزمان در سراسر استان در بستر شبکه آموزشی شاد به‌صورت زنده برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس مازندران سناریوهای مختلف ازجمله حضوری، غیرحضوری و یا به‌صورت ترکیبی تعریف شده است، اضافه کرد: این مهم براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا خواهد بود، البته رویکرد آموزش و پرورش به سمت بازگشایی حضوری ولی به صورت آرام و کم دغدغه است.

این مسؤول یادآور شد: در مدارس زیر ۱۰۰ نفر در سطح کشور به احتمال قوی به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد که در این راستا ۸۰۸ مدرسه زیر حدنصاب ۱۰۰ نفر در سطح استان مازندران داریم. سعدی‌پور با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه معلمان نداریم و تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: در بحث اهدای تبلت و گوشی به دانش‌آموزان نیازمند، ۳۴هزار تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمندان تهیه شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز برنامه‌ریزی برای تهیه تبلت و گوشی در دستور کار داریم که در این زمینه ۵۰۰ دستگاه تبلت توسط وزارت آموزش و پرورش و ۵۰۰ تبلت و توسط اداره کل آموزش و پرورش و همچنین حدود ۹۰ تبلت و گوشی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند مناطق محروم استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع برای ما سلامت دانش‌آموزان است، گفت: در یک دوره گذار قرار داریم که حفظ آرامش و دوری از چالش‌ها برای بازگشایی مدارس بسیار ضروری است.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار