سردار عبدالله ملکی

ارسال 775 اثر به 2 جشنواره "اشک انار" و "یوسف" مازندران

مازنیوز:مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از ارسال 775 اثر به دبیرخانه یازدهمین دوره دو جشنواره شعر و مقاومت "اشک انار" و داستان کوتاه دفاع مقدس "یوسف" مازندران خبر داد

به گزارش مازنیوز:سردار عبدالله ملکی  در جمع خبرنگاران برگزاری دو جشنواره ادبی شعر و مقاومت "اشک انار" و داستان کوتاه دفاع مقدس "یوسف" را یکی از ماموریت‌ها و برنامه‌های ابلاغی این اداره کل دانست و  اظهار کرد: دبیرخانه یازدهمین دوره این جشنواره‌ها از خرداد امسال کار اجرایی را آغاز کرد و فراخوان را منتشر و تا 13 آبان آثار خوبی را دریافت کردیم.

وی از استقبال شاعران و نویسندگان استان در این دوره خبر داد و افزود: آثار رسیده توسط «ذبیح الله ذبیحی»، «وحید دانا» و «اکبری شلدره» در حال داوری است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه خروجی این جشنواره هر ساله کتاب شعر و داستان است، گفت: امسال هم چاپ کتاب جشنواره در دستور کار است و قرار است در مراسم اختتامیه که در دهه فجر داریم، به همراه کتاب‌های دفاع مقدس رونمایی شود.
این مسئول با بیان اینکه مازندران در حوزه شعر دفاع مقدس خوب درخشید و شاهد اشعار غنی در این حوزه هستیم، بیان داشت: امسال 600 اثر از 210 شاعر به دبیرخانه جشنواره شعر «اشک انار» ارسال شد.

ملکی تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» را 175 اثر از 100 نویسنده مازندرانی اعلام کرد و افزود: یکی از نکاتی که جشنواره امسال را با دوره‌های قبل متمایز کرد، حضور نسل جوان و نوجوان و رویش‌های جدید بود که جای بسی خوشحالی است.

وی «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» را از جمله موضوعات دو جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه 30 برگزیده دو جشنواره در روز اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: آثار برگزیده در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید و کتاب در اختیار مدعوین قرار می‌گیرد.

ملکی با بیان اینکه این اداره کل در برگزاری جشنواره‌ها جدی است، افزود: جشنواره «مرد میدان»، «تشکل‌های مردم نهاد»، «ترنم فتح»، «تئاتر سنگر» و «فانوس» از جمله آن‌ها است.

وی هدف از برگزاری جشنواره‌ها را تشویق و ترغیب جوانان و نسل امروز در حوزه ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: این اداره کل در حوزه تدوین کتاب و داستان و سایر برنامه‌های ایثار و مقاومت حرکت‌های خوبی از گذشته انجام داده و با قوت پیگیری می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در بحث تبلیغات این جشنواره‌ها موثر باشند، از برگزارکنندگان و دست اندرکاران این جشنواره‌ها قدردانی کرد و گفت: سال گذشته میزبان کشوری دو جشنواره شعر و داستان کوتاه یوسف بودیم و آثار برگزیده در کتاب جشنواره به چاپ رسید.

ملکی در پایان از رونمایی 60 عنوان کتاب‌ دفاع مقدس که توسط این اداره‌کل در سال جاری به چاپ رسیده است، در مراسم اختتامیه این دو جشنواره خبر داد.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار