مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران

نقش زنان در توسعه را نمی‌توان نادیده گرفت

 مازنیوز : مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران همزمان با سفر یکروزه استاندار در نشست تخصصی «بانوان فعال و فرهیخته شهرستان چالوس» در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد ، حضور یافت

سمیه قاسمی طوسی ضمن قدردانی از استاندار مازندران به‌ خاطر ابتکار سفرهای شهرستانی گفت: این سفرها زمینه دیدار نزدیک با زنان شاخص شهرستان‌ها را فراهم کرد و همین دیدارها موجب شد بیش از گذشته با مشکلات این حوزه مواجه شویم و تلاش کنیم با همراهی و همکاری مدیران استانی و محلی، نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم.
 
وی در ادامه بر جایگاه مهم و محوری زن در خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی زن در خانواده به‌عنوان مادر و همسر است اما زنان شاخص ما ثابت کردند اجرای این نقش مهم، مانع مشارکت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آنان نیست.

مدیر کل امور زنان و خانواده استان در این نشست با اشاره به نقش تعیین‌کننده و اثرگذار بانوان در تمامی عرصه‌ها، گفت:  زنان در تحول، توسعه و پويايي جامعه در نظام جمهوري اسلامي طی چهار دهه گذشته، سهمی غيرقابل انکار داشتند و نمی‌توان این حضور برجسته در عرصه‌های توسعه را نادیده گرفت.

قاسمی طوسی در همین زمینه افزود: بخش عمده‌اي از پيشرفت‌هاي نظام جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف در گرو مشارکت زنان و استفاده نظام مدیریت کشور از قابليت‌هاي اين قشر بوده است.

وی با اشاره به بحث مشارکت زنان، به بیان دیدگاه‌های رهبران انقلاب اسلامی در خصوص حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی پرداخت و گفت: در اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تأکید شده است که زن باید در عرصه سیاسی و اجتماعی مشارکت داشته باشد بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام بدهیم تقویت فرهنگ سیاسی و ترغیب بانوان به مشارکت فعال در عرصه‌های مذکور است.

مدیرکل زنان و خانواده استانداري مازندران با مهم ارزیابی کردن بحث توان‌افزایی زنان، دختران و خانواده‌ها، توجه به مسائل حوزه زنان از جمله سلامت، مشکلات زنان سرپرست خانوار، خود‌سرپرست و بدسرپرست و اشتغال زنان و... را حائز اهمیت دانست و  از کارشناسان امور بانوان ادارات خواست: با توجه به فعالیت تخصصی خود در هر بخش، نسبت به بررسی و پیگیری مشکلات بانوان اهتمام جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد : هم‌گرایی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات موجود و بهبود وضعیت زنان و خانواده  موثر است.  


در ادامه این نشست نیز هریک از حاضرین باتوجه به حوزه فعالیتی خود، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در چالوس، به تشریح مهم‌ترین مسائل و مشکلات زنان شهرستان پرداختند و مطالبات خود را در این حوزه بیان کردند.

پیگیری جهت احداث پارک بانوان، راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات، حمایت از زنان کارآفرین و حمایت از طرح‌های فرهنگی_اجتماعی حوزه زنان و خانواده از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده در این نشست بود.

دیدار با خانواده معظم شهید باغ‌پرور، دیدار با خانواده محرومین، بازدید از کارگاه فرآوری و بسته‌بندی خشک‌بار، کارگاه سفالگری و کارگاه نجاری با مدیریت بانوان، حضور در نشست اقشار حوزه‌های مختلف با استاندار محترم  و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه‌های مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در شهرستان چالوس بود.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار