مخبر: استان‌های شمالی کشور تا ۸۰میلیارد دلار ظرفیت صادرات دارند/ برای توسعه اقتصادی محدودیت نداریم

به گزارش ماز نیوز، محمد مخبر در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت مازندران، اظهار کرد: در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که شرایط عادی نبوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای برنج، گندم، نان، کنجاله،مرغ و سایر ملزومات مصرفی دادیم. معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: کسانی از یارانه استفاده می‌کردند که بیشترین خرید را انجام می‌دهند، دولت روند پرداخت یارانه را به نفع نیازمندان تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح این روند تلاطمی را ایجاد کرده، برخی‌ها فکر می‌کردند که دولت بدون برنامه اجرای این طرح را در دستور کار قرار داده، همه این مسائل پیش‌بینی شده و در مدت سه ماه کنترل تورم اتفاق افتاده و ثابت در بازار ایجاد شده است.

مخبر اضافه کرد: دولت در کنار این موضوع از برنامه‌های اساسی کشور غافل نشده و سه بسته اقتصادی سنگین را تدارک دیده که در حال حاضر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری برنامه جدی را در دستور کار قرار داده و اجرای شعار عدالت را در برنامه کار خویش دارد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: دولت برای تحقق شعار خویش برنامه‌ریزی کرده است، رشد تورم ماهیانه در خردادماه نزدیک ۱۲ و ۶ دهم درصد، در تیر ماه ۶ درصد و در مردادماه حدود دو درصد بوده است.

وی یادآور شد: دولت اقدامات بسیار بزرگی را در حوزه دیپلماسی اقتصادی در دستور کار خویش قرار داد، تقویت ارتباط با همسایگان یکی از اقدامات موثر دولت بوده که در سایه توسعه ارتباط با همسایگان زمینه گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری فراهم شده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار در بحث توسعه ارتباط سیاسی رئیس جمهور با کشورهای مختلف در کشور سرمایه‌گذاری شده است. وی خاطرنشان کرد: صبح امروز دیداری با دستیار رئیس جمهور روسیه داشتم که همه امور طبق برنامه در حال انجام است.

مخبر با اشاره به مشکلات تامین آب در کشور،گفت: دولت در زمینه تامین آب اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده و از چندین جبهه برای تامین آب برنامه دارد. وی اضافه کرد: هشت خط تامین آب برای نقاطی که دارای مشکل بوده در دستور کار است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زیرساخت‌های که در کشور وجود دارد، گفت: امروز برای توسعه کشور با محدودیت مواجه نیستیم تنها نیاز به همت داریم. وی ادامه داد: در بخش نفت و گاز سه پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در حال فعالیت است، در حوزه اشتغال برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده و منابع مالی اجرای این طرح‌ها تامین شده است.

مخبر اضافه کرد: دولت برنامه دارد که اقتصاد را به مردم واگذار کند، این کار در کشور نشده است، دولت بنا تسهیل گیری دارد، استعدادی در کشور است می‌تواند نیازمندی‌های ما را تامین کند.

وی یادآور شد: در بهترین شرایط کشور درآمد نفر کشور ۳۰ تا ۳۵ دلار است در همین شرایط در استان‌های شمالی کشور نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار ظرفیت صادرات داریم،کشور به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی دارد، بهترین، آبادترین و اشتغال کشورهای غربی در کنار دریا ایجاد می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به منابع تامین آب مناسبی که در کشور وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم از ظرفیت دریا در نقاط مختلف کشور استفاده بهینه شود، طراحی ایجاد ۳۰ طرح کنار دریا در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بنده به آینده کشور بسیار امیدوارم و مردم می‌بینند که دولت سیزدهم بیشترین نقش را در حل مسائل اقتصادی کشور ایفا کرده باشد. معاون اول رئیس جمهور گفت: بهبود معیشت مردم الویت نخست دولت است و در این حوزه برنامه‌های مختلفی داریم. 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار