آزمون و خطای تازه کاران استانداری مازندران

مازنیوز: نوع مدیریت و راهبرد استاندار بومی دولت سیزدهم که سالیان متمادی از دیار مازندران دور بوده و هیچ شناختی از نیروها و ظرفیتهای اجرایی و اداری و اساسا از مطالبات مردم و الزامات توسعه این خطه زرخیز نداشته و این امر باعث حواشی پی در پی برای این استان شده و شاهد ریزش حامیان و هواداران دولت رئیسی و دلسردی شدید نیروهای انقلابی و ارزشی شده است!!!

انتصابات بی مطالعه و شتابزده در حوزه ستادی استانداری و تداوم حضور برخی مدیران دولت گذشت بعنوان بانیان وضع موجود ، بکارگیری نیروهای غیربومی و بدون سابقه کار در وزارت کشور بعنوان معاونین و مدیران ستادی ، جذب بی ضابطه نیروهای جدید غیربومی در نهاد استانداری و در نهایت بکارگیری بخشداران و برخی فرمانداران ناکارآمد و ضعیف در شهرستانها   که سبب یاس شدید در چبهه انقلابیون و اصولگرایان استان شده است !!

متاسفانه حلقه بسته مشاوران استاندار مازندران نیز دست کمی از دیگر انتصاباتش نداشته و افرادی فاقد توان و شناخت لازم گرداگرد او را فرا گرفته و اجازه حضور نخبگان و نیروهای توانمند جهادی را در عرصه مدیریت استان نمی  دهند!!! مشاورانی که نه از تخصص لازم برخوردارند و نه سابقه کار در وزارت کشور داشته و گاها نیز در عرصه اجرایی و اداری فاقد کارنامه روشن می باشند
در حالیکه بطور منطقی می بایست استاندار مازندران بخاطر فقدان شناخت از ظرفیتها و نیروهای نخبه استان ، از ظرفیت مشاوران آگاه و دارای سوابق مفید و کارآمد بهره می برد تا در سپهر سیاسی و اجتماعی این دیار عملکرد مطلوب تری داشته باشد
هر چند سوابق امنیتی و کار در فضای بسته مرتبط روحیه تعامل و همکاری را از مدیریت ارشد استان سلب نموده و نگاه از بالا به پایین را در ایشان نهادینه ساخته است اما وزارت کشور و بویژه شخص رئیس جمهور باید در انتخاب استاندار مازندران دقت بیشتری می کرد تا در اولین سال ریاست جمهوری خود با چالش بی مهری و دلسردی مردمی روبرو نشود !!
متاسفانه رفتارهای اداری استاندار دولت سیزدهم هیچ سنخیتی با سیاق و روش رئیس دولت ندارد  اینکه گرایش قومی قبیله ای استاندار معطوف به غرب استان باشد و با رفتارهای تبعیض آمیز قصد جبران اشتباهات استانداران  گذشته را با اشتباه جدید خود داشته باشد نتیجه ای جز بدبینی عمومی به نظام نخواهد داشت!!
اینکه استاندار مازندران با انتصاب مدیران فاقد کارنامه و ضعیف در حوزه های ستادی و فرمانداریها و بخشداریها ، صرفا به دنبال استفاده از حلقه بسته یاران محدود خود باشد و از نیروهایی با راندمان محدود(به اصطلاح مدیران کوتوله و ضعیف با هدف قوی و برتر نشان دادن خود) استفاده نماید ره آوردی جز ضعف شدید عملکرد دولت در اذهان عمومی نخواهد داشت!!!
معاون عمرانی استاندار مازندران هنوز الفبای کار اداری و اجرایی در این حوزه را نمی داند و با رفتارهای عجیب و خارج از قاعده خود مزید بر علت شده است درب بسته اتاق کار ایشان ، بی اعتنایی به سرمایه گذاران و دلسردی فعالان اقتصادی و حضور در گعده های اصلاح طلبان ، نشست و برخاست با رسانه های مخالف دولت و از همه نگران کننده تر حضور و فعالیتهای غیر عادی در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس  که شائبه های انتخاباتی را در اذهان تداعی می سازد !!! نشان می دهد انتخاب علیخانی بعنوان معاون عمرانی استانداری خطای استراتژیک حسینی پور بوده است
استمرار حضور خیریان پور معروف به شیخ المدیران در استانداری طنز ماجرا شده است!! مگر قحط الرجال هست که یک نیروی آزموده و بانی وضع موجود را مستمراً برای یک جایگاه مدیریتی مهم نگه می دارید؟؟ 
حضور یک نیروی بی تجربه و آماتور در حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری نشان داد استاندار مازندران از سپهر سیاسی دیار علویان چیزی نمی داند !! چرا که رفتارهای سلگی در اداره این حوزه اولا باعث سرخوردگی نیروهای انقلابی و اصولگرایان استان شده است و دوم اینکه بازی سیاسی او با نمایندگان و مهره چینی هایی که به اسم ایشان در ستاد و صف انجام می شود بیانگر آن است این مدیر فاقد تجارب سیاسی به شدت آسیب پذیر خواهد بود و این جایگاه را در نازل ترین سطح قرار خواهد داد
سوم اینکه سلگی بی تجربه باید بزودی ضمن پذیرش مسئولیت خطای راهبردی در بکارگیری نیروهای فاقد توان و کفایت لازم در حوزه های ستادی و فرمانداریها و بخشداریها، پاسخگوی ناکارآمدیها و ضعف عملکرد دولت در مازندران باشد.
امید است دولت انقلابی دکتر رئیسی در تجربه یکسالگی استقرار کابینه ، ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت و تحقیق در مورد علل ناکارآمدی مدیریت ارشد مازندران و معاونین وی نسبت به جبران آن در اسرع وقت اقدام نموده تا بیش از این شاهد ریزش هواداران و دوستداران دولت سیزدهم نباشیم.
حسین علیزاده فعال رسانه مازندران

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار