مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران

استان مازندران ۶۸۱ هزار بیمه شده اصلی داریم

مازنیوز:نشست خبری مدیرکل و مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان در شهرستان بابلسر برگزار و دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در چهل و چهارمین سال انقلاب تشریح شد.

به گزارش مازنیوز:دکترحسن فلاح، مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و حاضرین در این نشست، گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور بر اساس درآمد و هزینه مدیریت می شود.
وی ادامه داد: بیمه پردازان این سازمان با پرداخت حق بیمه سرمایه ای را در صندوق ذخیره می نمایند که در ایام بازنشستگی، بیکاری و بیماری مورد حمایت سازمان قرار گرفته تا دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران با ارائه آماری از این اداره کل، افزود: در استان مازندران بیش از یک میلیون و ۹۸۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند، این درحالی است که میانگین نفوذ تامین اجتماعی در کشور حدود ۵۳ درصد جمعیت می باشد.
حسن فلاح ادامه داد: در استان مازندران ۶۸۱ هزار بیمه شده اصلی داریم که با افراد تحت تکفل آن ها این عدد به یک میلیون و ۶۲۶ هزار نفر می رسد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بیش از ۲۰۲ هزار نفر در استان مازندران از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می کنند، گفت: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان به همراه افراد تبعی آن ها به بیش از ۳۵۵ هزار نفر می رسد.

وی تصریح کرد: در استان مازندران ماهانه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد حقوق به مستمری بگیران تأمین اجتماعی پرداخت می شود که با احتساب تعهدات کوتاه مدت و هزینه های درمانی، مصارف ماهانه بیش از یک هزار و ۴۵۰ میلیارد خواهد بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران یکی از دغدغه های اصلی این سازمان را پیری جمعیت و افزایش نسبت مستمری بگیران به بیمه پردازان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به ازای هر ۴.۲ بیمه پرداز یک مستمری بگیر داریم که این موضوع نگران کننده است و سیاست سازمان افزایش پوشش بیمه ای اعم از اجباری و اختیاری مانند بیمه زنان خانه دار، دانشجویان و... است که خوشبختانه در این حوزه نیز طی یک سال گذشته عملکرد مناسبی در استان مازندران داشته ایم.

دکتر کاظمی نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران نیز در این نشست با اعلام اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار مهمی انجام شده است، گفت: ارائه خدمات با کیفیت و در شان جامعه هدف در استان مازندران از رویکرد های مهمی بود که در همین راستا در زمینه پروژه های عمرانی و تجهیزات پزشکی برنامه ریزی مناسبی انجام پذیرفت.

وی در معرفی برخی از پروژه های مهم مدیریت درمان در استان مازندران، افزود: پیگیری و اجرای طرح بیمارستان های کوچک مقیاس در سه شهر ساری بابلسر و نکا با اعتبار اولیه بال بر 100 میلیارد تومان و خرید زمین جهت احداث درمانگاه در شهرستان فریدونکنار به مبلغ 2 میلیارد تومان و هدف گذاری اولیه برای خرید زمین و احداث درمانگاه در هرستان محمودآباد از پروژه های مهم مدیریت درمان محسوب می شوند

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: همچنین در شهرستانهای چالوس و میاندورود نیز طرح های احداث و توسعه درمانگاهی را در برنامه داریم

این مقام مسئول در خصوص پروژه های بهره برداری شده در دهه مبارک فجر، گفت: بهره برداری از اورژانس جدید بیمارستان حکمت ساری و بهره برداری از درمانگاه شهید فخری زاده ساری در این ایام انجام خواهد گرفت

 

دکتر کاظمی نیا به برخی از اقدامات در زمینه توسعه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: مجموعا چیزی حدود 112 میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان ها در شهرهای مختلف استان خریداری شده است.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار