آیت‌الله سلیمانی؛ الگوی درخشان خطه علویان عقیل امامی

مازنیوز:آیت‌الله سلیمانی جلوه حقیقی مردم داری و تهذیب نفس در وادی عرفان بود که تا آخرین لحظات حیات نورانی‌اش از خدمت به مردم غفلت نورزید. 

شهادت مجاهد پارسا و روحانی والا مقام آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی سلیمانی که در جریان حمله مسلحانه به لقآالله پیوست، حادثه غمبار روزهای پایانی هفته گذشته قلمداد می‌شود که فضای معنوی دیار علویان را تحت تاثیر عمیق قرار داده است.

شخصیت برجسته و ممتاز آن عالم ربانی که در زمره پیشگامان نهضت خروشان انقلاب اسلامی به رهبری امام روح الله به شمار می‌رفت و در شکل‌گیری قیام مردم وفادار نگین شمال علیه کانون ستمشاهی نقش عمده‌ای داشت، نیاز به قلم‌فرسایی ندارد و حضور موثر آن به حق پیوسته در عرصه‌های گوناگون خدمت به نظام اسلامی بیانگر دلبستگی عمیق نگین حلقه روحانیت خوشنام مازندران به آرمان‌های سترگ امام و رهبری است.

آیت‌الله سلیمانی جلوه حقیقی مردم داری و تهذیب نفس در وادی عرفان بود که تا آخرین لحظات حیات نورانی‌اش از خدمت به مردم غفلت نورزید و کارنامه خدماتش در دوران هدایت مردم مومن منطقه به عنوان امام جمعه و پشتیبانی ستودنی از جبهه رزمندگان سلحشور ایران اسلامی در عرصه نبرد با خصم زبون در دوران حماسی دفاع مقدس و نیز نمایندگی امام المسلمین در استان سیستان و بلوچستان و دارالمومنین کاشان و عضویت در مجلس خبرگان رهبری مشحون از افتخار آفرینی و خدمات صادقانه و جهادی است که وصف آنها در قالب الفاظ نمی‌گنجد.

بی‌گمان زیست مومنانه و اخلاق نیک و مردم پسند آن پیر فرزانه در طول دوران خدمت به عنوان هادی مصلح و امین قاطبه مردم بیدار منطقه به ویژه در عرصه تقویت وحدت اهالی غیرتمند شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از اذهان زدوه نخواهد شد و همین پیوستگی و دلدادگی مومنانه با مردم، حلقه‌های صداقت و مودت را حول پیکر مطهرش در آیین وداع و تشییع باشکوه و کم‌نظیر در شهرهای بابلسر، قائمشهر، شیرگاه و قم تشکیل داده و تصویر آن را جاودانه ساخته است.

تجلیل عالمانه امام المسلمین و ناخدای بصیر کشتی انقلاب از آن شهید سعید که در پیام معظم له بمناسبت این ضایعه مولمه موج می‌زند، بیانگر اوج دلدادگی سلیمانی نامدار خطه علویان به مقام منیع ولایت و رهبری امت اسلامی است که واژه‌های گوهر بار امام خامنه ای در وصف شاهد شیدائی مردم مازندران التیام بخش این مصیبت بزرگ شده است.

آری، او که همنامی با سردار محبوب دل‌های ایرانیان را افتخاری برای خود می‌دانست به آرزوی قلبی‌اش در دعای لیالی قدر امسال نائل آمد و با شتافتن به لقا الله مزد سال‌ها ایثار و فداکاری در جبهه ایمان را گرفت.

شهید آیت‌الله سلیمانی اینک به اسوه و الگوی درخشان روحانیت پیشگام و پیشتاز خطه شمال در وادی عرفان و مردم دوستی بدل شد که نام و یادش همیشه تاریخ در قلب‌های مالامال از عشق عشاق دیار علویان خواهد درخشید.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار