وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان مازندران:

برخی موانع در استان مازندران وجود دارد که من متوجه مبنای حقوقی و قانونی آن نیستم !

مازنیوز : دکترمهرداد بذرپاش وزیرراه وشهرسازی گفت از تاریخ ۴ خرداد که در این استان حضور داشتم و تصمیماتی اتخاذ شد در غرب استان مازندران اتفاق خاصی نیفتاد و این موضوع باید مورد رسیدگی واقع شود

بیست و نهمین جلسه شورای مسکن استان با حضور دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن کشور، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران "کمال علی‌پور" نماینده قائم‌شهر،  جویبار، سیمرغ و سوادکوه ، "علی بابایی کارنامی" و "منصورعلی زارعی" نمایندگان مرکز استان، "علی اصغر باقرزاده" نماینده بابلسر و فریدونکنار و سایر اعضای این شورا  در سالن شماره یک استانداری مازندران و با حضور آنلاین فرمانداران و شهرداران استان برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سخنان خود ایام دفاع مقدس را گرامی داشت و به رویداد بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: همکاران من که طیف وسیعی را شامل بود تلاش کردند تا زائران این سفر با خاطره‌ای خوش و بدون مشکل خاص، صحیح و سلامت از کربلای معلا به آغوش خانواده‌ها برگردند.

مهرداد بذرپاش با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی گفت: جای خوشحالی است که بگویم تورم ماه‌های اخیر در بخش مسکن منفی بوده است و من از مرکز آمار هم خواستم این آمار رسانه‌ای شود در حالی که برخی مدیران قبلی ادعا می‌کردند قیمت مسکن به ما ارتباطی ندارد.

وزیرراه وشهرسازی  همچنین تاکید کرد: من نمی‌خواهم بگویم در دوره‌های قبل کاری انجام نشد، کارهای خوبی شد اما تلاش ما این است که نهایت تلاش خود را برای خدمت در این بخش بگذاریم.

بذرپاش همچنین گفت: در بهار سال گذشته نرخ رشد در بخش مسکن منفی ۸ درصد بود اما در بهار امسال این نرخ به یک و شش درصد رسید و همه می‌دانیم که اگر شاهد رشد در صنعت مسکن و ساختمان باشیم، افزایش جی دی پی کشور اثرگذار است.

وزیر راه و شهرسازی به ضرورت کاهش قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: درصد زیادی از افزایش تورّم در این بخش ناشی از شیب تند قیمت مصالح ساختمانی بوده است و  با کاهش قیمت در این بخش، شاهد کاهش چشمگیری در قیمت مسکن خواهیم بود.

وی همچنین بر الزام همه بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد تاکید کرد و با توجه به اعلام سرپرستان برخی بانک‌های استان مازندران مبنی بر ابلاغ نشدن این مصوبه برای مسکن‌های خودمالکی نیز گفت: این موضوع در شورای مربوطه مصوب شد و حتماً پیگیر خواهیم بود تا زودتر به بانک‌های استان ابلاغ شود چون اجرای این مصوبات در دست استان‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم بر حمایت ویژه دولت از مسکن ملی تاکید کرد و گفت: برخی موانع در استان مازندران وجود دارد که من متوجه مبنای حقوقی و  قانونی آن نیستم و گویا از تاریخ ۴ خرداد که در این استان حضور داشتم و تصمیماتی اتخاذ شد در غرب استان مازندران اتفاق خاصی نیفتاد و این موضوع باید مورد رسیدگی واقع شود. 

مهرداد بذرپاش همچنین گفت: از مجموع ۲۴۰ هزار مسکن مهر به ارث رسیده به دولت سیزدهم حدود یکصد هزار واحد اتمام یافت که کار بزرگی است چون نه تسهیلاتی به این واحدها تعلق می‌گیرد و نه مالک آورده بیشتری می‌آورد و تلاش داریم بقیه را هم تکمیل کنیم.

وی به مشکل جدی در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: محدودیت ترددی موجب می‌شود ترافیک در ایام تعطیلات به داخل استان منتقل می‌شود و نارضايتي هایی ایجاد می‌کند و در این بخش هم با همکاری استان برنامه‌هایی داریم که باید اجرا شود و محورهای داخلی استان توسعه یابد. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین به محور قائم‌شهر،  ساری، میاندورود اشاره کرد و گفت: این محور جذاب است و اگر مدیران استان و نمایندگان کمک کنند و سرمایه‌گذار بخش خصوصی را به کمک بگیرند، ما آمادگی داریم مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد

در این جلسه همچنین برخی اعضای شورای مسکن و تعدادی از نمایندگان استان به اظهارنظر در‌خصوص مشکلات و موانع اجرای طرح مسکن ملی پرداختند و وزیر راه و شهرسازی هم به این موارد پاسخ دادند.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار