مهندس بهزاد برارزاده

افتتاح ۵۰ طرح مهم آب و فاضلاب مازندران در فجر ۴۵

مازنیوز: مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به پشت سر گذاشتن شرایط تنش‌آبی سخت در سالجاری با همکاری آب منطقه‌ای و همکارانش در آبفا، اعلام کرد: در دهه فجر امسال ۵۰ پروژه مهم در حوزه آب و فاضلاب خواهیم داشت و به بخشی از دغدغه و مطالبات مردمی پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش مازنیوز به نقل از روابط عمومی آب وفاضلاب استان مازندران:گزارش آماری شرکت آب و فاضلاب مازندران که در رویداد جام امید رسانه ارایه شد نشان می دهد که از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴۸۵ طرح آب رسانی با سرمایه گذاری هشت هزارو ۷۳۴ میلیارد ریال یعنی پنج هزارو ۶۷۲ میلیارد ریال در بخش روستایی و سه هزارو ۶۲میلیارد ریال در حوزه شهری عملیاتی شده است.

با توجه به بالا بودن تعداد روستاهای ادارای تنش آبی و فاقد تاسیسات آب رسانی در مازندران با پیگیری و همکاری دولت سیزدهم، تفاهم نامه همکاری بین استانداری و ستاد محرومیت زدایی سپاه کشور برای آبررسانی به یکهزارو ۳۵۰ روستای استان با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است که در دست اجرا است.

یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب مازندران بهره مندی از اعتبارات مسوولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران است که این طرح های آبرسانی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۶شهرستان شامل نکا، میاندرود، ساری، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل همچنین محمود آباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر و در مجموع ۳۸ روستای استان در حال ااجر است که پس از اتمام عملیات آبرسانی ۱۹هزار و ۸۲۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان این که قرارداد سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی برای مقابله با تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستا از طرح های مهم در حال اجر در استان است، گفت: از زمان فعالیت دولت سیزدهم در نخستین گام کتابچه ای با موضوع تنش آبی در این استان تهیه و به دستگاه های اجرایی مرتبط به ویژه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وزارت نیرو ارایه شد.

بهزاد برارزاده با قدردانی از اهتمام ویژه وزارت نیرو مبنی بر رفع تنش آبی استان مازندران، اظهار کرد : نتیجه نامه های نگاری های اداری و پیگیری های حضوری با مسوولان کشوری اختصاص اعتبارات قابل توجه برای رفع چالش های آبی استان است.

وی ادامه داد :‌ امروز می توان ادعا کرد طرح های آبرسانی که برای حل این معضل برنامه ریزی شده حدود ۱۲هزار میلیارد ریال بوده که منطقه غرب مازندران در این حوزه ویژه دیده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران توضیح داد : امروز طرح های آبرسانی حوزه شهری با سرمایه گذاری حدود سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است

برارزاده به اعتبارات قابل توجه آبرسانی از محل منابع محرومیت زدایی ملی برای رفع این چالش در مازندران اشاره کرد و گفت:‌ در گام نخست براساس راهبردها مشکلات تنش آبی مردم ۶۰۰ روستای استان برطرف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : در این دولت توجه ویژه به تقویت تامین آب دورترین نقاط روستایی این استان شده و در هفته دولت طرح های آبرسانی که در کلاردشت اجرایی و بهره برداری رسید پیش بینی تامین آب جمعیت شناور برای مدت زمان سه دهه آینده هم شد و این نشانه تدبیر درست و منطقی مسوولان است.

برارزاده افزود : با همه تلاش ها این خدمات کافی و در شان و منزلت مردم فهیم و شریف این استان نیست و این مردم نباید به خاطر حضور میلیونی گردشگران، مسافران و زیرساخت های معیوب دچار رنج و زحمت فراوان شوند

وی ادامه داد:‌به همین خاطر از ۲ سال گذشته سعی و تلاش شد برای رفع این چالش ها از اعتبارات ملی استفاده شود و امروز باید به مسوولان کلان کشور بقبولانیم که برای تقویت زیر ساخت های این استان گردشگرپذیر ملی دیده شود.

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار