رئیس فراکسیون کارگری مجلس

معیشت و رفاه کارگران خط قرمز مجلس یازدهم است

به گزارش خبرنگار مازنیوز: مدیران تشکل های کارگری با کامران اصغری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران و با حضور علی بابایی کارنامی،رئیس فراکسیون کارگری مجلس مناسبت هفته کارگر و به میزبانی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد

به گزارش مازنیوز:علی بابایی کارنامی،رئیس فراکسیون کارگری مجلس مناسبت هفته کارگر و به میزبانی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد

 مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته کارگر و ضرورت تجلیل از مقام والای کارگران در این هفته،گفت:امیدواریم بتوانیم بهترین تصمیم ها را برای کارگران بگیریم

او افزود:افزایش دستمزد در سال ۱۴۰۰ موجب ایجاد انگیزه برای کارگران شده است و با تعامل، اتحاد و همبستگی بین مسئولین، نمایندگان و تشکل های کارگری و کارفرمایی می توانیم  از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کنیم.

اصغری گفت:تولید، مانع زدایی ها، پشتیبانی ها در رأس همه امور این اداره کل قرار دارد و هر چه در توان داریم با تعامل شرکای اجتماعی برای حمایت از تولید گام بر می داریم.

او ادامه داد:تمام نگاه ما این است که باید موانع را برطرف و با پشتیبانی به سمت بهبود تولید پیش برویم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بازدیدهای مختلف در سال جدید شاهد انگیزه  بالای  کارگران و کارفرمایان هستیم،افزود: این مهم نشان از آن دارد که مایل به ارتقاء سطح کیفی و البته بهره وری در کار بین هم کارگران و هم کارفرمایان گرامی احساس می شود.

او ادامه داد:بایدجرأت و جسارت حمایت از تولید را داشته باشیم و این مهمترین وظیفه ماست و نتیجه این حمایت رفاه حال کارگران را به دنبال خواهد داشت.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه معیشت و رفاه کارگران خط قرمز مجلس یازدهم است،گفت:متاسفانه در سال های گذشته  مشکلات معیشتی و اقتصادی کارگران و بازنشستگان بطور تخصصی بررسی نشده است و همکارانم در مجلس یازدهم با تمام توان در حال مرتفع کردن مشکلات جدی و حیاتی کارگران و بازنشستگان هستیم.

وی یکی دیگر از برنامه های مجلس را تسهیل تولید برای بنگاه های تولیدی تعطیل شده و نیمه تعطیل عنوان کرد و گفت:تلاش کردیم تا بنگاه های تولیدی به حالت عادی و حتی ارتقاء سطح کیفی و کمی برسند.

بابایی کارنامی به بحث رفاه عادلانه براساس اصل ۳ قانون اساسی اشاره کرد و گفت:متمرکز سازی صندوق های بازنشستگی ارگان ها یکی دیگر از برنامه های اصلی مجلس یازدهم است.

او به تصویب تخصیص ۸۹ هزار میلیاردی در بودجه ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بخشی از بدهی ۳۶۰ هزار میلیاردی دولت به این سازمان اشاره کرد و گفت:این طرح بی سابقه بود و اگر این اعتبار بدرستی مدیریت شود بخش اعظمی از نگرانی های مالی سازمان مرتفع خواهد شد.

وی یکی دیگر از دغدغه ها را مشکلات درمانی برای کارگران مازندرانی عنوان کرد و افزود:با پیگیری های به عمل آمده تا ۱۸ ماه آینده ۶ درمانگاه جدید تامین اجتماعی برای کارگران در سطح استان راه اندازی خواهد شد.

بابایی کارنامی در انتها به اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مهم پیش رو اشاره کرد و گفت:حضور حداکثری کارگران در انتخابات پیش رو مشتی است بر دهان دشمنانی که به دنبال ایجاد اختلافات داخلی در کشور هستند.

 

 

عضویت در خبرنامه

سرتیتر اخبار